بایگانی مطالب

تدوين مستندات الزامي به‏منظور توسعه كاربري فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش

منشور پروژه

تدوين مستندات الزامي به‏منظور توسعه كاربري فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش

  1. هدف كلان پروژه و دليل يا توجيه انجام پروژه

    اين پروژه در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و صرفه‌جویی در منابع ملی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در حوزه آموزش‌وپرورش کشور با استفاده از فرصت‏ها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستاي اجراي تفاهم‏نامه منعقدشده فی‌مابین وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش و به‌منظور تدوين مستندات الزامي پروژه‏هاي مربوطه تعريف شده است.

ارتباط اين پروژه با اقتصاد مقاومتي:

سیاست­های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری:

سیاست­های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری:

سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی مقام معظم رهبری:
  1. اهداف قابل‌اندازه‌گیری پروژه و معيارهاي سنجش موفقيت اين اهداف
شماره
عنوان هدف فرمول محاسبه 95 96 97 98 99 1404 مرجع آماري توضيحات
1 تعداد برنامه‌های کنترل پروژه   50              
2 تعداد سند انجام پروژه‌های مشترک و نظام پایش تأثیر فناوری اطلاعات بر آموزش   3              
3 تعداد جشنواره‌ها و همایش   30              
4 درصد افزایش تولیدات دانش‌آموزی   از %3 فعلي به 20%              
  1. ذينفعان اصلي و كليدي پروژه
  • قشر فرهنگي جامعه، دانش‏آموزان و معلمان
  • دولت
نام دستگاه اجرایی ذینفع در طرح
موضوع همکاری
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
صدور و اعطای مجوز فعالیت سامانه ملی طرح
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
صدور و اعطای مجوز فعالیت سامانه ملی طرح
صندوق کارآفرینی امید
تخصیص 30 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به کسب‌وکارهای ایجادشده در طرح
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
ابلاغ بهره‌برداری از طرح و معرفی طرح به کلیه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان سال آخر تحصیل
سازمان صداوسیما، رسانه‌های جمعی
اطلاع‌رسانی مؤثر طرح در سطح ملی

اطلاعات جدول فوق براي نمونه مي باشد

  1. پيش‏نيازها، الزامات و مفروضات پروژه

    تفاهم‏نامه في­مابين وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

پیش‌نیاز: چه قانون يا مصوبه و اقدامي براي آغاز اين پروژه لازم است؟

  1. شرح كلي پروژه

    اين پروژه به‏منظور ایجاد سازوکار لازم در فراهم شدن نظام پایش دسترسی، استفاده و اثربخشی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش‌وپرورش شامل تدوین سنجه ملی اندازه‌گیری و پایش کیفیت و اجرای پایش در فواصل زمانی معقول در راستای استقرار محور توسعه یادگیری الکترونیکی نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و برگزاری همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها برای سطوح مختلف و تدوين مستندات ضروري تعريف شده است. اين پروژه شامل سه مراحل زير مي‏باشد:

  1. تدوين پيوست فرهنگي هوشمندسازی مدارس
  2. مستند‏سازي انجام پروژه‏هاي مشترك و نظام پايش تأثیر فناوري اطلاعات بر آموزش
  3. برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و هم‌اندیش‌های ترویجی- تشویقی کاربری فناوری نوین آموزشی
    1. برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مدارس هوشمند
    2. برگزاری و حمایت از جشنواره تولیدات الکترونیکی دانش آموزان و معلمان
شماره عنوان فاز خروجي ملموس تاريخ
1
تدوين پيوست فرهنگي هوشمندسازي مدارس
سند  
2
مستندسازی انجام پروژه‌های مشترک و نظام پایش تأثیر فناوری اطلاعات بر آموزش
سند  
3
برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و هم‌اندیش‌های ترویجی- تشویقی کاربری فناوری نوین آموزشی (مدارس هوشمند- توليدات الكترونيكي دانش‏آموزان و معلمان)
   
  1. زمان‏بندي كلان پروژه و فازهاي كليدي

    مدت‌زمان كل پروژه

    مدت‌زمان براي هر يك از فازهاي زير

    خروجی‌ها

  2. بودجه پروژه

  مبلغ (ميليارد ريال)
تدوين پيوست فرهنگي هوشمندسازي مدارس
3
مستندسازی انجام پروژه‌های مشترک و نظام پایش تأثیر فناوری اطلاعات بر آموزش
5
برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و هم‌اندیش‌های ترویجی- تشویقی کاربری فناوری نوین آموزشی (مدارس هوشمند- توليدات الكترونيكي دانش‏آموزان و معلمان)
28
جمع كل
36
  1. ساختار پروژه (معرفي نظام رهبري و پايش پروژه، مسئوليت‏ها و اختيارات)
ساختار راهبري پروژه و اعضاي آن  
اختيارات و وظايف  
مدير پروژه
وزير/معاون وزير
اختيارات و وظايف مدير پروژه  
عناوين دستگاه‏هاي اجرايي همكار و موضوع همكاري
وزارت آموزش و پرورش- وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات
  1. ساختار شكست كار (WBS)
  2. برنامه زمان‏بندي
كد WBS فعاليت/بسته كاري زمان آغاز زمان پايان پیش‌نیاز مسئول خروجي ملموس وزن فعاليت هزينه توضيحات
                 
تاریخ انتشار مطلب:
منبع:
بازدیدها: 920 نفر