بایگانی مطالب

نرم افزار شبکه اجتماعی اختصاصی بانوان و مادران

منشور پروژه

نرم­افزار شبکه اجتماعی اختصاصی بانوان و مادران - «من مامانم»
  1. هدف كلان پروژه و دليل يا توجيه انجام پروژه:
  • طراحی، پیاده‌سازی، اجرا و راهبری نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه بر روی تلفن‌های همراه (دارای سامانه عامل اندروید و IOS) و وب‌گاه برای خدمت‌رسانی به مادران و بانوان گرامی در راستای افزایش آگاهی و ارج نهادن به مقام والای مادران
  • ایجاد محیط تخصصی برای ارائه محتوای متناسب با دین اسلام، فرهنگ و سنن ایرانی، قوانین جمهوری اسلامی و نیاز مادران و بانوان گرامی
  • ایجاد بستری برای تعاملات تخصصی با امکانات یک شبکه اجتماعی پیشرفته و امکان تبادل اطلاعات توسط بانوان و مادران روی شبکه اجتماعی ایرانی
  • توجه به ارزش والای جامعه بانوان و مادران ایرانی
  • اهمیت کاربرد مطالب ارائه شده برای مخاطبین و توجه آن‌ها به یادگیری در خصوص رشد و تعالی کودکان

ارتباط اين پروژه با اقتصاد مقاومتي:

  1. اهداف قابل‌اندازه‌گیری پروژه و معيارهاي سنجش موفقيت اين اهداف:
شماره
عنوان هدف فرمول محاسبه 95 96 97 98 99 1404 مرجع آماري توضيحات
1                    
2                    
3                    
4                    
5                    
  1. ذينفعان اصلي و كليدي پروژه:
  • تمامی کاربرانی که با استفاده از خدمات ارائه شده در نرم‌افزار، از محتوای علمی معتبر استفاده می‌کنند و در شبکه اجتماعی اختصاصی به تبادل اطلاعات می‌پردازند.
  • دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (تأمین محتوای داخلی و مورد تأیید + فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی)
  • دولت و وزارت فاوا (ترافیک داخلی بر بستر اینترانت داخلی)
  • دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (آموزش مباحث بهداشت و سلامت جسم و روان)
  • تمامی سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و اشخاص حقوقی که بستر و زیرساخت مناسبی برای پیاده‌سازی نرم‌افزار معرفی‌شده داشته باشند و کسب‌وکار آن‌ها به‌نوعی با حوزه خدمت‌رسانی به مادران و کودکان مرتبط باشد، می‌توانند با میزان کمی سفارشی‌سازی از نتایج ارائه شده بهره‌برداری كرده و خدمات سازمان خود را بر روی این نرم‌افزار مدیریت كنند.
  • بخش خصوصی فعال در حوزه مادر و کودک (بخش‌های بازرگانی و کالا و خدمات)
  1. پيش‏نيازها، الزامات و مفروضات پروژه:
  2. شرح كلي پروژه:
نرم‌افزار طراحی‌شده رابط میان کاربران که مصرف‌کننده این محصول هستند از یک‌سو و تأمین‌کنندگان شامل تأمین‌کنندگان محصولات (در بخش فروشگاه) و متخصصین (در بخش کلاس‌های مشاوره) از سوی دیگر هست. لازم به ذکر است که مدیریت این سامانه توسط ادمین‌های تعیین­شده انجام می‌پذیرد. قابلیت‌هایی که این نرم‌افزار در اختیار کاربرانش قرار می­دهد عبارتند از:
  • صفحات محتوا
  • گفتگو با دوستان
  • گفتگوی گروهی
  • کلاس آموزشی
  • فروشگاه برخط
در ادامه توضیح مختصری در خصوص هرکدام از بخش‌ها ارائه شده است:
  • صفحات محتوا:
با نظر به اینکه افزایش آگاهی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است صفحات نرم‌افزار این امکان را فراهم می‌آورند که متخصصین حوزه‌های مختلف مطالب مدنظر خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند. همچنین کاربران می‌توانند لیستی از ارائه‌دهندگان محتوای معتبر را مشاهده كرده و تأمین‌کنندگان و صفحات آن‌ها را در فهرستی در نرم‌افزار ذخیره كنند تا در مراجعه‌های بعدی بتوانند از مطالب به اشتراک گذاشته‌شده استفاده كنند. در این قسمت امکان نمایش اطلاعات دیگری مانند کلاس‌های مجازی برگزارشده توسط تأمین‌کننده نیز وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است محتوای تولیدشده، مطابق دسته‌بندی‌های مندرج در جدول زیر برای بانوان و مادران گرامی قابل‌ارائه است:

  • آشپزی (تهیه غذاهای ایرانی، بین‌الملل، غذای مخصوص کودک، ...)
  • سبک زندگی (ایرانی-اسلامی، زندگی دیجیتال،...)
  • آموزش‌وپرورش (آموزش به زبان ساده، پرورش خلاقیت،...)
  • هنرهای دستی (شمع‌سازی، خیاطی، بافتنی،...)
  • احکام بانوان (مسائل شرعی)
  • زنان، زایمان و نازایی (مراقبت‌های پیش از بارداری، دوران بارداری، پس از زایمان،...)
  • کتابخانه (معرفی کتاب در حوزه‌های موردنیاز کاربران)
  • زیبایی و جوانی (مراقبت‌های پوست، مو و ...)
  • روانشناسی (کودکان، مشاوره خانواده،...)
  • همسر داری (ارتباط زوجین، تحکیم بنیان خانواده،...)
  • ورزش (زیبایی‌اندام، ورزش‌های دوران بارداری،...)
  • حوزه سلامت (علائم و درمان بیماری‌ها، بیماری‌های شایع، پیشگیری از بیماری،...)
  • دکوراسیون (آشپزخانه، اتاق کودک، سبک‌های مختلف،...)
  • خانه‌داری (نکات خانه‌داری، کدبانوی ایرانی،...)
  • تغذیه (دوران بارداری، کودک، بیماری‌های خاص،...)
  • اطلاعات عمومی (پزشکی، زبان‌های خارجی، حقوق،...)
  • مد و لباس (از نوزادی تا نوجوانی، از بارداری تا پس از زایمان، فصل‌ها و رنگ‌ها،...)
  • ادبیات (متون ادبی، شعر،...)
  • موسیقی (آشنایی کودک، سن مناسب، آموزش‌های مجازی،...)
  • بازی و سرگرمی (گروه‌های سنی، افزایش مهارت‌های کودک،...)
  • گفتگو با دوستان:
در این بخش کاربران سامانه قادر خواهند بود تا از لیست افرادی که در تلفن همراه خود به‌عنوان مخاطب آن‌ها را ذخیره کرده‌اند فردی را انتخاب کرده و گفتگوی خصوصی را با وی انجام دهند.
  • گفتگوی گروهی:
در این بخش کاربران سامانه می‌توانند به‌صورت گروهی گفتگو كنند و تمامی امکاناتی که برای گفتگوی خصوصی با دوستان طراحی‌شده در این بخش نیز قابل‌استفاده است علاوه بر این‌که در این قسمت کاربرانی دارای نقش ادمین خواهند بود که می‌توانند گفتگوی بین افراد را مدیریت كنند.
  • سالن کنفرانس (کلاس آموزشی):
همانطور که در سمینارها و کلاس‌های مجازی قابلیت‌هایی جهت تبادل اطلاعات توسط افراد در نظر گرفته می‌شود در این بخش نیز کاربران می‌توانند در کلاس‌های مجازی که ماهیت آموزشی دارند شرکت كرده و کلاس مذکور توسط مدرس آن مدیریت می‌گردد. علاوه بر ویژگی‌های گفتگوی گروهی، در این بخش مدرس دارای پنل اختصاصی جهت مدیریت تبادل اطلاعات در کلاس است.
  • فروشگاه برخط:
در راستای تسهیل دسترسی به محصولات، قسمتی با نام فروشگاه طراحی می‌گردد که در این بخش کاربران می‌توانند به‌صورت اینترنتی محصول موردنظر خود را انتخاب و خرید كنند. تأمین محصولات مذکور توسط تأمین‌کنندگان معتبر انجام می‌پذیرد و کاربران می‌توانند با استفاده از این امکان محصول مربوطه را در محل سکونت یا کار خود تحویل بگیرند.
  1. زمان‏بندي كلان پروژه و مراحل كليدي:
شماره عنوان مرحله خروجي ملموس تاريخ
1
طراحی، پیاده‌سازی و اجرای نرم‌افزار در بخش‌های محتوا، گفتگو و برگزاری کلاس‌ها
   
2
طراحی، پیاده‌سازی و اجرای بخش فروشگاه برخط مبتنی بر نرم‌افزار شبکه اجتماعی
   
  1. بودجه پروژه:
طبقه هزینه هزینه‌های انجام‌شده (میلیون ریال) هزینه‌های موردنیاز (میلیون ریال)
هزینه تیم توسعه نرم‌افزار 806 3519
هزینه‌های نیروی انسانی به‌جز تیم توسعه نرم‌افزار 3113 21296
هزینه‌های جاری 2218 5420
هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات 0 26545
هزینه‌های سرمایه‌ای 1518 8556
درآمد قبل از مثبت شدن جریان نقدینگی ماهیانه 0 12900
مجموع 7655 52436
کل اعتبار طرح 60091
مراحل مبلغ (ميليارد ريال)
   
   
   
   
   
  1. ساختار پروژه (معرفي نظام رهبري و پايش پروژه، مسئوليت‏ها و اختيارات):
ساختار راهبري پروژه و اعضاي آن  
اختيارات و وظايف  
مدير پروژه  
اختيارات و وظايف مدير پروژه  
عناوين دستگاه‏هاي اجرايي همكار و موضوع همكاري  
  1. ساختار شكست كار (WBS):

  2. 601x597pxبرنامه زمان‏بندي:

    601x989px

    601x817px

601x660px

كد WBS
فعاليت/بسته كاري
زمان آغاز
زمان پايان
پیش‌نیاز
مسئول
خروجي ملموس
وزن فعاليت
هزينه
توضيحات
تاریخ انتشار مطلب:
منبع:
بازدیدها: 334 نفر