بایگانی مطالب

پيوست فني شبكه اجتماعي جوامع تخصصي

بسمه‌تعالی

خلاصه پیوست فنی

شبکه نوین اجتماعی جوامع تخصصی

شامل:

ESB

Recommendation System

Social Network

Mobile Version

خرداد 95

گذرگاه خدمات سازمانی وصال

364x249pxامروزه شاهد روند رو به رشد استفاده از نرم‌افزارهای كاربردي و سامانه‌های اداري و گسترش چشمگير آن‌ها هستيم. از آنجايي كه تمام نيازهاي كاربران توسط يك نرم‌افزار جامع قابل انجام نیست لازم است كاربران براي رفع نيازهاي خود با چندين نرم‌افزار در ارتباط باشند كه اين تعدد نرم‌افزار در هر سازمان می‌تواند موجب مشکلات و افزایش هزینه‌های مالی اعم از نيروي انساني، اتلاف زمان و سربار عمليات فني گردد. از نمونه مهم‌ترین مشکلات در این بین می‌توان نیاز به تعریف چندین نام كاربري و كلمه عبور برای هر فرد و سربار هزینه و زمان به علت وجود زیرسامانه‌های مشترک اشاره کرد. طرح درگاه تجمیع کننده داده و خدمات الکترونیكي، چارچوب جامعی بر پایه معماری خدمت‌گرا (Service Oriented Architecture) است که با هدف هماهنگ‌سازی و تجمیع سامانه‌های مختلف سازمان‌ها ارائه‌شده است. در طرح درگاه تجمیع کننده، واسط یکپارچه­ای بر اساس استانداردهای ارتباطی و امنیتی ارائه می­گردد که امکاناتی مانند ورود یکپارچه (Single Sign On)، تجمیع خدمات و همگام­سازی داده­ها را پشتیبانی کرده و علاوه بر آن امکان استفاده از امکانات جدیدی در سطح کلی سازمان را فراهم می­كند.

خدمت‌ها (Services)

  • کاربرد
  • ایجاد ارتباط دوطرفه بین سامانه‌های موجود و هسته مرکزی

  • امکان استفاده از امکانات و اطلاعات سامانه‌های موجود در سایر افزونه‌ها

  • امکان ارتباط و انتقال اطلاعات بین سامانه‌ها با استفاده از هسته مرکزی در نقش واسط

  • لایه خدمت (Service Layer)

  • لایه تجمیع (Integration Layer)

  • لایه پوسته (Interface Layer)

    انواع خدمت‌ها

    500x624pxخدمت پایه

    • خدمت اطلاعاتی Read only

    • خدمت خدماتی Functional

    • خدمت پیشرفته Advance

    • خدمت ورود SSO

  • خدمت مستقل Stand Alone

  • خدمت ترکیبی Composite

  • خدمت عامل Agent Service

  • خدمت تجمیع داده Integrated

    ویژگی­ها و مزایای درگاه خدمات سازمانی

  • ورود یکپارچه کاربران (Single Sign On)

  • تجمیع خدمات الکترونیکی تحت یک واسط یکپارچه

  • یکپارچه‌سازی داده‌های پراکنده سازمان

  • استخراج گزارش‌های ترکیبی و آماری از نرم‌افزارهای مختلف متصل به گذرگاه

  • ایجاد واسط خدمت گرا جهت ارائه خدمات به سایر سازمان‌ها

  • ایجاد رویه جدید برای سامانه‌های موروثی (Legacy)

  • رفع نیازمندی­های جدید با ترکیب سامانه‌های موجود

    مدیریت خدمت‌ها

بعد از ورود به بخش مدیریت، خدمات ذیل قابل‌استفاده است:

آزمون خدمت‌ها، مدیریت خدمت‌ها، مدیریت کارگزار درگاه و مدیریت قوانین امنیتی

  • مدیریت خدمت‌ها شامل افزودن، حذف یا ویرایش تنظیمات یک خدمت است. در این بخش شما می‌توانید لیست قابلیت‌ها ((Method List یک خدمت را مشاهده کنید و یا آخرین وضعیت عملکرد آن را ببینید. همچنین مدیریت حافظه نهان و گزارش خطا نیز در این بخش قابل‌دسترس است.

    قابلیت‌های مدیریت خدمت به ترتیب ستون به شرح زیر است:

- تنظیمات خدمت: برخی از خدمت‌ها دارای تنظیمات خاص خود هستند. به‌عنوان نمونه صفحات پیش‌فرض خدمت اینترنت یا شماره همراه جهت ارسال خطا در خدمت گزارشگر خطا

- آخرین وضعیت (Last State) و جزئیات (Details)

آزمون و آزمون فشار: (Test & Stress Test) آزمون سلامت خدمت و آزمون فشار خدمت. آزمون خدمت

جهت بررسی سلامت آن است و آزمون فشار خدمت را زیر حجم زیادی از درخواست قرار می‌دهد و وضعیت آن را در بار بالا بررسی می‌کند.

- فعال یا غیرفعال سازی یک خدمت

- درجه امنیتی (Security) اهمیت خدمت را از لحاظ امنیتی تعیین می‌کند. به ترتیب اهمیت Critial, High, Moderate, Low قابل انتخاب هستند.624x303px

نمایی از برنامه مدیریت خدمت‌ها

ابزارک‌ها (Gadgets)

از دید انتزاعی ابزارک، قطعه برنامه‌ای است که وظیفه انجام یا نمایش اطلاعات خاصی را بر عهده دارد با این شرط که اختیار کل خروجی سامانه را در دست نگیرد. به مفهوم ساده‌تر هر ابزارک تنها بخشی از صفحه ‌نمایش را در اختیار می‌گیرد و کنترل کامل صفحه برخلاف ابزارها و گزارش‌ها با هسته مرکزی است.

ابزارک‍های خبر محور (Notification-based Gadget)

  • کاربرد
  • طراحی ابزارهای کوچک (ابزارک) بدون در نظر گرفتن کاربر جاری

  • ابزارک‍های مشترک بین کاربران

  • ابزارک‍های اطلاع‌رسانی و خبری

  • ابزارک‍های مبتنی بر وضعیت فعلی سازمان

    ابزارک‍های کاربرمحور (User based Gadget)

  • کاربرد
  • طراحی ابزارک با توجه به کاربر جاری

  • نمایش وضعیت و اطلاعات کاربر جاری

  • ذخیره و جداسازی اطلاعات مجزا و بر اساس کاربران

    مدیریت داده‌های کلیدی سازمان (Master Data Management)

    264x246pxدر یک سازمان ممکن است سامانه‌های اطلاعاتی مختلفی جهت رفع نیازمندی‌های مختلف طراحی و مستقر شده باشد. تعدد سامانه‌های اطلاعاتی منجر به پخش شدن فیزیکی اطلاعات در سطح سازمان می‌شود که با عنوان پراکندگی اطلاعاتی شناخته می‌شود. پراکندگی اطلاعاتی به معنای وجود یک موجودیت اطلاعاتی در بیش از چند مخزن داده است. پراکندگی اطلاعات نه‌تنها گرفتن گزارش‌های کلان مدیریتی را با مشکل مواجه می‌کند، بلکه به علت عدم ارتباط بین سامانه‌ها و ورود دستی اطلاعات توسط کاربران، ممکن است منجر به مشکلاتی مانند تناقض اطلاعاتی شود، به این معنا که اطلاعات یک موجودیت در یک سامانه با سایر سامانه‌ها متفاوت باشد. شناسایی اینکه کدام مخزن داده صحیح است، امری دشوار است که به‌سادگی میسر نیست و بهتر آن است که با رفع پراکندگی اطلاعاتی از آن پیشگیری كرد. مدیریت و رفع چالش پراکندگی اطلاعاتی یک سازمان آخرین مرحله از بلوغ اطلاعاتی سازمان بوده و تحت عنوان یکپارچه‌سازی اطلاعاتی سازمان (Enterprise Information Integration) دسته‌بندی می‌شود. هرچند پراکندگی چالش‌های بسیاری را برای سازمان به وجود می‌آورد، اما یکپارچه‌سازی فیزیکی مخازن داده در عمل به علت وجود سامانه‌های جزیره‌ای در یک سازمان امکان‌پذیر نیست. سامانه MDM محصولی ارائه‌شده بر روی بستر ESB بوده که با ایجاد رویه‌ای مجازی بر روی مخازن داده سازمان، بدون آنکه مخازن داده را به‌صورت فیزیکی یکپارچه کند، مشکل پراکندگی اطلاعات را رفع می‌کند.

    ویژگی‌ها و مزایای سامانه مدیریت داده‌های کلیدی

  • رفع تناقض اطلاعاتی در سازمان

  • رفع نقصان اطلاعات در سامانه‌های الکترونیکی سازمان

  • پویش و نظارت مستمر بر تغییرات اطلاعات و انتشار آن در سطح سازمان

  • ایجاد یک مخزن داده قابل‌اعتماد از اطلاعاتی کلیدی سازمان

  • اماده‌سازی بستر اطلاعاتی لازم جهت استخراج دانش سازمانی و ابزارهای هوش تجاری مانند انبار داده‌ها و داده‌کاوی

    سامانه توصیه‌گر یا پیشنهاددهنده (Recommendation System)

امروزه رشد انفجاری داده‌های دیجیتالي و تعداد کاربران اینترنت باعث به وجود آمدن چالشی بزرگ در دسترسی سریع به اطلاعات موردنیاز شده است. موتورهای جستجوگر مانند گوگل تا حدودی توانسته‌اند این مشکل را مرتفع سازند ولی اولویت‌بندی و شخصی‌سازی داده‌ها بر اساس موارد موردعلاقه کاربر همچنان به‌صورت یک معضل باقی‌مانده است. این موضوع باعث شده نیاز به سامانه‌های پیشنهاددهنده بیش از هر زمان دیگری احساس شود.

موتورهای پیشنهاددهنده ابزاری هستند برای فیلتر کردن اطلاعات بر اساس موارد موردعلاقه‌ی کاربر یا رفتاری که از کاربر در مورد یک آیتم به‌خصوص مشاهده‌شده است و قادر هستند پیش‌بینی کنند آیتم موردتوجه یک کاربر به‌خصوص هست یا خیر؟ استفاده از این سامانه‌ها هم برای کاربران و هم برای خدمت دهندگان سودآور است. به‌عنوان‌مثال در یک وب‌گاه فروشگاهی این سامانه‌ها می‌توانند کاربر را سریع‌تر به محصول موردنظر هدایت کنند و از طرف دیگر باعث افزایش میزان درآمد و فروش شوند. در یک کتابخانه‌ی دیجیتالي سامانه‌های پیشنهاددهنده می‌توانند کاربران را با دقت و سرعت بسیار بیشتری از سامانه‌های سنتی به منابع موردنظر برسانند.

261x122pxبا توجه به توضیحات داده‌شده استفاده از سامانه‌های پیشنهاددهی در سامانه‌هایی که با اطلاعات بسیار حجیم سروکار دارند غیرقابل‌اجتناب به نظر می‌رسد.

سامانه‌های توصیه‌گر دسته‌ای از سامانه‌های هوشمند هستند که با رصد رفتار گره‌های یک جامعه و خصوصیات آن‌ها بهترین گزینه را برای تعامل به آن‌ها توصیه می‌کنند. سامانه‌های توصیه‌گر دوستی زیردسته‌ای از این سامانه‌ها هستند که در شبکه‌های اجتماعی با یافتن افراد مشابه با یکدیگر در شبکه به آن‌ها پیشنهاد دوستی با یکدیگر را می‌دهد. این سامانه‌ها در حال حاضر بخشی جدایی‌ناپذیر از شبکه‌های اجتماعی هستند. پایه سامانه‌های توصیه‌گر یافتن یک فرد با بیشترین شباهت است و متداول‌ترین روش در این سامانه‌ها تبدیل جامعه به گراف دوستی و پیشنهاد بر اساس تعداد دوست مشترک یا فاصله در گراف است. هرچند این روش در بسیاری از شبکه‌هاي مجازی مانند Facebook به‌کار رفته است، اما هدف از آن تنها افزایش بی‌رویه و بی‌هدف تعداد دوست‌های یک فرد است. در چنین سامانه‌ای یک فرد به‌سادگی با دوستی با افراد مهم یا افزایش کورکورانه و تصادفی دوستان سامانه توصیه‌گر را فریب داده و صدر پیشنهادها قرار گیرد (که به‌عنوان حمله به سامانه شناخته می‌شود). این نوع سامانه‌ها که سامانه‌های توصیه‌گر غیرفعال نامیده می‌شوند در شبکه‌های تخصصی جایگاهی ندارند چراکه در این شبکه‌ها هر عضو با هدف مشخصی به عضویت شبکه درآمده و تنها به دنبال دوست‌یابی نیست. در شبکه‌های تخصصی، دسته دیگری از سامانه‌های توصیه‌گر با عنوان توصیه‌گرهای فعال مناسب هستند. در این سامانه‌ها فرض بر آن است که در هر عضو شبکه تنها به دنبال تعداد محدود اما مفیدی از دوستان برای برقراری رابطه دوستی فعال و مفید می‌گردد.

ماژول توصیه‌گر شبکه مجازی پیاده‌سازی شده در این مستند، ماژولی هوشمند است برای شبکه‌های اجتماعی تخصصی طراحی‌شده است. این سامانه نه‌تنها قادر است با بررسی خصوصیات ظاهری هر عضو (مانند موقعیت جغرافیایی، سن، تحصیلات) پیشنهاد دوستی ‌دهد بلکه با تحلیل مطالب منتشرشده از سوی وی قادر است هدف و علاقه‌مندی‌های وی را تشخیص داده و او را به سمت افراد مشابه سوق دهد. همچنین این ماژول بر اساس اطلاعات و رخدادهای ثبت‌شده فرد در سایر سامانه‌های اطلاعاتی نظیر سامانه امور آموزشی، سامانه مالی، سامانه سوابق پژوهشی و فرهنگی، می‌تواند محتوا یا فرد مناسب را پیشنهاد دهد. فریب (حمله) این سامانه از سوی اعضا، با توجه به تحلیل رفتار هر فرد مشکل بوده و این سامانه می‌تواند از پیشنهادهای دوستی بی‌حاصل جلوگیری کند.

ویژگی‌ها و مزایای سامانه توصیه‌گر دوستی

  • پیشنهاد دوستی بین اعضا در شبکه‌های تخصصی و هدفمند

  • استفاده از خصوصیات ظاهری اعضا شامل موقعیت جغرافیایی، خصوصیات فیزیکی، تحصیلی و زندگی

  • استفاده از سوابق فرد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و ... بر اساس اطلاعات و رخدادهای ثبت‌شده اعضا در سایر سامانه‌های اطلاعاتی که توسط ESB به شبکه اجتماعی متصل هستند.

  • استنتاج هدف و علاقه‌مندی هر عضو با تحلیل رفتار و مطالب منتشرشده از وی در شبکه

  • استحکام در برابر ترفندهای فریب سامانه و پیشنهادهای دوستی کاذب

     

    مراحل فرایند پیشنهاددهی

محتویات

 [نهفتن

مرحله اول- جمع‌آوری اطلاعات

این مرحله شامل تهیه‌ی مدل یا پروفایلی از صفات کاربران یا موضوع محتوای مورد دسترسی آن‌ها می‌شود. یک سامانه پیشنهاددهی تا پیش از تهیه‌ی این مدل نمی‌تواند اطلاعات قابل اتکایی ارائه دهد. موتور پیشنهاددهی باید بیشترین اطلاعات ممکن را از کاربران تغذیه کرد تا هرچه بیشتر به نتایج مطلوب و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر دست پیدا کرد.

سامانه‌های پیشنهاددهی به سه روش عمومی تغذیه می‌شود. روش اول عبارت است از استفاده از اطلاعاتی که خود کاربر صریحاً در مورد علاقه‌مندی‌هایش وارد سامانه شبکه اجتماعی می‌کند. در روش دوم علاقه‌مندی‌های کاربر از طریق تفسیر رفتار کاربر مشخص و استخراج می‌شوند و در نهایت در اختیار موتور پیشنهاددهی قرار می‌گیرد. روش سوم ترکیبی از دو روش صریح و غیرصریح است. به‌عنوان‌مثال در یک سامانه آموزش اینترنتی پروفایل یک کاربر می‌تواند شامل اطلاعاتی در مورد مهارت‌های کاربر، فعالیت‌های فکری کاربر، تعامل با سامانه و مواردی ازاین‌دست باشد. از این پروفایل برای ساختن مدلی از کاربر استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد موفقیت یک موتور پیشنهاددهنده تا حد بسیار زیادی متکی به فراهم آوردن یک چنین مدلی است.

در این ماژول علاوه بر سه روش عمومی فوق، بر روش دیگری نیز تأکید شده است که درواقع توسعه‌ای بر روش اول است و آن تکیه بر اطلاعات و رخدادهای ثبت‌شده فرد در سایر سامانه‌های اطلاعاتی است. در این سامانه با تکیه بر زیرساخت ESB اطلاعات فرد در شبکه اجتماعی در تعامل با اطلاعات فرد در سایر سامانه‌ها است فلذا یک فرد به هنگام ورود به شبکه اجتماعی دارای پروفایلی با مشخصات فراوان و دقیق است. فلذا این اطلاعات نیز به‌عنوان یکی از منابع اصلی سامانه پیشنهاددهنده است.

مرحله دوم- یادگیری

در این مرحله از یک الگوریتم یادگیری برای استخراج نتایج از ورودی مرحله اول استفاده می‌شود.

مرحله سوم- پیش‌بینی یا پیشنهاددهی

همان‌طور که از نام این مرحله پیداست شامل پیش‌بینی یا پیشنهاد آیتم‌های موردعلاقه‌ی کاربر است. این پیشنهاد‌ها می‌توانند مستقیماً بر پایه‌ی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در مرحله اول باشند یا اینکه مبتنی بر مشاهده‌ی فعالیت‌های کاربر باشند. شکل زیر مرحله پیشنهاددهی را نمایش می‌دهد:

فن‌های پیشنهاددهی

  • فیلترینگ محتوا محور

  • فیلترینگ اشتراکی

  • فیلترینگ ترکیبی

    سایر

  • امکان ارائه پیشنهاد به‌صورت برخط و غيربرخط با توجه به زیرساخت‌ها

  • امکان اجرای فرایندهای تحلیلی روی شبکه


پیوست شماره 3 =

لیست امکانات نسخه وب شبکه اجتماعی جوامع تخصصی

  1. دیوار
  1. ثبت انواع مطلب از نوع متن، تصویر، چندرسانه‌ای، link، فایل، نظرسنجی و مستند علمی
  1. ثبت اطلاعاتی نظیر چکیده، کلیدواژه، نوع مستند، پدیدآورنده و ... در مطلب از نوع مستند علمی
  1. امکان ثبت نظرسنجی با تعداد گزینه‌های نامحدود و امکان انتخاب تک گزینه یا چند گزینه
  1. امکان درج چند تصویر در یک مطلب
  1. امکان ثبت مطلب خودکار از سایر بانک‌های اطلاعاتی نظیر بانک مقالات به نام پدیدآورنده در شبکه
  1. Drag & drop انواع فایل و تصویر در ثبت مطلب
  1. هشتگ
  1. Mention
  1. استفاده از شکلک‌ها
  1. امکان درج مطلب از دیوار به‌صورت مستقیم در گروه‌ها
  1. بازنشر
  1. احسنت
  1. ثبت نظر
  1. استفاده از هشتگ و mention در ثبت نظر
  1. گروه‌ها
  1. گروه عمومی و گروه خصوصی
  1. امکان ایجاد قوانین دسترسی داخل گروه در بخش‌های ثبت مطلب، ثبت نظر، عضو شدن، مشاهده مطلب
  1. تعریف ناظر برای گروه علاوه بر تعریف مدیر
  1. تعریف دسته‌بندی دلخواه مطالب داخل گروه
  1. امکان ارسال دعوت‌نامه برای کاربران بر اساس ویژگی‌های آن‌ها نظیر رشته تحصیلی، شهر محل سکونت، شغل و ...
  1. ارسال دعوت‌نامه از طریق پیامک، notification از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، پست الکترونیکي، وب
  1. امکان عضویت اجباری کاربران توسط مدیر سامانه در یک گروه خاص
  1. امکان تعریف آیکن، برچسب و توضیح مختصر برای گروه
  1. فیلتر کردن گروه‌ها بر اساس محبوب‌ترین، جدیدترین، تأییدشده‌ها، نوع مالکیت، نوع عضویت
  1. امکان به اشتراک‌گذاری گروه
  1. دسته‌بندی گروه‌ها توسط مدیر سامانه و امکان دسترسی به آن‌ها توسط کاربر
  1. امکان قرار گرفتن در یک دسته خاص توسط مدیر گروه پس از تأیید مدیر سامانه
  1. امکان تعریف گروه‌های تأییدشده توسط مدیر سامانه و تفکیک آن از گروه‌های تعریف‌شده توسط کاربران
  1. صندوق پیام
  1. Notification پیام در وب و تلفن همراه
  1. صندوق پیام‌های ارسالی و دریافتی
  1. امکان ارسال پیام به تمام کاربران شبکه
  1. صندوق اعلانات ارسال‌شده توسط سامانه نظیر دعوت‌نامه، like، mention شدن در یک مطلب یا نظر خاص و ...
  1. گفتگوی برخط
  1. امکان گفتگوی برخط متنی، تصویری، صوت و به اشتراک‌گذاری وایت برد در گفتگوی برخط
  1. تعریف وضعیت
  1. تنظیمات
  1. دوست‌ها
  1. پیشنهاد هوشمند دوست
  1. امکان گروه‌بندی دوست‌ها
  1. مشاهده کسانی که کاربر را به‌عنوان دوست انتخاب کرده‌اند.
  1. جستجو برای یافتن دوست
  1. نمایه
  1. امکان تنظیم دسترسی روی فیلدهای نمایه توسط مدیر سامانه و خود کاربر
  1. امکان مشاهده آمار فعالیت
  1. آواتار
  1. ویرایش نمایه
  1. مشاهده مطالب ارسالی توسط کاربر
  1. مشاهده گروه‌های ایجادشده و عضو شده توسط کاربر
  1. پیشنهاد دوست بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف
  1. خدمات الکترونیکي
  1. ورود یکپارچه به خدمات الکترونیکي (SSO)
  1. داشبورد
  1. مدیریت
  1. اختصاصی كردن داشبورد
  1. کاربران برخط
  1. مشاهده گزارش‌های دریافتی توسط کاربران
  1. آمارها
  1. آمار مطالب به همراه نمودار
  1. آمار کاربران به همراه نمودار
  1. تعریف کاربران جدید
  1. تعریف کاربر مدیر
  1. غیرفعال نمودن کاربر
  1. تنظیمات ظاهری شبکه
  1. تنظیمات ابزارک‌های موجود در شبکه
  1. ویرایش فیلدهای تعریف گروه
  1. تنظیمات اختصاصی
  1. سایر
  1. جستجو به تفکیک کاربران، مطالب و گروه‌ها
  1. Ranking کاربران بر اساس امتیاز
  1. امکان تعریف مدال‌ها و تقسیم‌بندی امتیازات در ranking
  1. مدیریت تبلیغات
  1. هشتگ‌های پرکاربرد هفته
  1. بازیابی کلمه عبور از طریق پیامک، ‌رايانامه، تلفن گویا
  1. مشاهده آخرین اخبار و مطالب وبگاه‌های اطلاع‌رسانی
  1. گزارش كردن مطلب و کاربر به مدیران سامانه

برخی نمودار‌های تحلیلی طرح درگاه وصال

534x316px

فرآیند احراز هویت فراخوانی خدمت

نمودار ترتيب زمانی همگام‌سازی داده‌ها

558x276px

فرآیند ورود به سامانه‌ها (Single Sign On)

547x337px

نمودار Package Diagram

507x299px

فرآیند فراخوانی خدمت

520x316px

نمودار Use Case

  1. امکان اتصال به ESB سازمانی جهت دریافت و ارائه خدمت‌های متنوع سازمان از بانک‌های اطلاعاتی مختلف
  1. مشاهده دیوار
  1. دریافت notification ثبت مطلب، ثبت نظر و ...
  1. صندوق پیام
  1. استفاده از دوربین تلفن همراه در ثبت مطلب از نوع فیلم و تصویر
  1. مشاهده ویدئوها در سایز اصلی
  1. پخش و دانلود صوت‌ها
  1. بازنشر مطالب
  1. به‌روزرسانی خودکار
  1. کپی متن مطالب
  1. به اشتراک‌گذاری مطالب در سایر شبکه‌های اجتماعی
  1. تنظیمات اعلان
  1. دسته‌بندی دوستان
  1. مشاهده نمایه
تاریخ انتشار مطلب:
منبع:
بازدیدها: 315 نفر