سازمان فناوری اطلاعات ایران

لطفا گوشی خود را به حالت عمودی بازگردانید

Skip to Content

معاونت دولت الکترونیکي معاونت دولت الکترونیکي

شرح وظایف

  • تهیه و پیشنهاد دستورالعمل‌ها، ضوابط، معیارها، آیین‌نامه‌های لازم و استانداردهای فنی و تخصصی مورد نیاز حوزه دولت الکترونیک جهت تصویب در مراجع ذی‌صلاح.
  • بررسی، مطالعه و سایر اقدامات لازم برای توسعه فناوری، انتقال دانش فنی، حمایت از توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های تخصصی مرتبط.
  • تدوین دستورالعملها و ضوابط فنی ایجاد، توسعه و پایش دولت الکترونیک.
  • انجام بررسي‌هاي اقتصادي و تحليل آن به منظور جلب توسعه سرمايه‌‎گذاري و مشاركت بخش غيردولتي در حوزه دولت الکترونیکی.
  • تدوین مدل‌های اقتصادی، تجاری و کسب‌وکار خدمات الکترونیکی.
  • داوری در حوزه فناوری اطلاعات جهت رفع اختلاف‌های احتمالی بین طرف‌های دعوی در موارد غیرقضایی.
  • تدوین استانداردهای روابط بین ذي‌نفعان، مشتریان، شهروندان، بنگاه‌ها و مصرف‌كنندگان مرتبط با هر یک از خدمات الکترونیکی.
  • پشتیبانی محتوایی پنجره واحد توسعه‌ی خدمات الکترونیکی و یکپارچه‌سازی ارایه‌ی خدمات الکترونیکی در کشور با همکاری معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات و بر اساس دستورالعمل‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور.
  • حمایت مستقیم یا غیر مستقیم از توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیکی و خدمات عمومی الکترونیکی.
  • ارایه خدمات مشاوره در حوزه فناوری اطلاعات.
  • فعالیت‌های تحقیق و توسعه مربوط به خدمات الکترونیکی.
  • همکاری با مجامع بین‌الملل مرتبط و حضور در اجلاس‌های مرتبط.

دفاتر زیر مجموعه

  1. دفتر تدوين ضوابط فنی و مقررات دولت الكترونيكي
  2. دفتر توسعه دولت الکترونیکی
  3. دفتر پايش و نظارت بر پياده‌سازي دولت الكترونيكي