اعطای تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده سازمان فناوری اطلاعات ایران

کد :13061382000

به منظور ارتقاء و توسعه کاربرد و افزایش توانمندی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT)  کشور و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وجوهی از محل منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت وجوه اداره شده برای حمایت از تحقیقات، طرح‌های توسعه‌ای، اشتغال آفرینی و یا صادرات کالا و خدمات اختصاص یافته که بر مبنای این دستورالعمل و در چارچوب تصویب‌نامه هیئت وزیران به بخش‌های خصوصی و تعاونی پرداخت می‌گردد.
 

شناسنامه خدمت

سطح خدمت: ملی
نوع خدمت: خدمت به کسب و کارها (G2B)
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع مخاطبین: استارت آپها ، شرکت های نوپا شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات
نحوه آغاز خدمت: درخواست تقاضا گیرنده خدمت
متوسط مدت زمان ارايه خدمت: 1 ماه
زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال): تمام ایام سال
هزینه خدمت و شیوه واریز هزینه: رایگان

سوالات متداول

نحوه درخواست وام در سامانه ایران­ کارفا چگونه است؟

ثبت‌نام در سامانه‌ی ایران نوآفرین به آدرس irannoafarin.irو سپس ثبت درخواست در سامانه‌ی  irankarfa.ir

نحوه‌‌ی درخواست و ارزیابی شرکت‌ها در طرح تسهیلات پلتفرمی به چه صورت است؟

  • ثبت‌نام در سامانه‌ی ایران نوآفرین و دریافت شناسه ملی نوآفرین

  • ثبت‌‌نام در فراخوان سامانه irankarfa.ir/landing

  • گروه‌بندی شرکت‌­های پلتفرمی براساس زمینه‌ی کاری شرکت توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران

  • رتبه‌­بندی شرکت‌ها در دسته‌ی مربوطه و انتخاب پلتفرم‌های برتر

  • اخذ تعهدنامه از پلتفرم­‌های برگزیده

  • ثبت­‌نام پلتفرم برگزیده در سامانه‌ی ایران کارفا به آدرس irankarfa.ir و ثبت درخواست تسهیلات در طرح مربوطه براساس شرایط مندرج در دستورالعمل

  • بررسی درخواست‌­های ارائه­ شده توسط دبیرخانه وام وجوه اداره شده و ارجاع درخواست جهت بررسی در کارگروه درصورت تایید تسهیلات

  • بررسی درخواست­‌های تایید شده از سوی دبیرخانه وام وجوه اداره شده توسط کارگروه مربوطه

  • مکاتبه با بانک عامل در صورت تایید تسهیلات توسط کارگروه

شرایط و نرخ بهره تسهیلات ارائه شده چگونه است؟

جزییات این موارد در دستورالعملی در سایت ایران کارفا به آدرس irankarfa.ir/instructions ارائه شده است.

نحوه دریافت تسهیلات توسط شرکت‌های نوپای فاقد اظهارنامه مالیاتی سال گذشته به چه صورت است؟

ارائه قراردادهای معتبر و رسمی که نشان دهنده‌ی درآمد سال گذشته باشد.

متوسط زمان لازم جهت بررسی و تایید درخواست‌ها چه مدتی است؟

در صورت تکمیل مدارک و تایید ارائه تسهیلات در دبیرخانه‌ی مرکزی، پرونده در اولین جلسه کارگروه که هر دوهفته یک‌بار تشکیل می‌شود بررسی و در صورت تایید کارگروه و نهایتا تایید نهایی از سوی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بانک عامل ارجاع داده خواهد شد.

در صورتی‌که درخواست وام از صندوق اشتغال‌زایی امید داده‌ایم و تایید شده ولی هنوز مبلغ وام را دریافت ننموده‌ایم، آیا می‌توانیم در کارفا درخواست ثبت کنیم؟

خیر.

در صورت ثبت درخواست وام از طریق سایت نوآفرین در ماه‌های اخیر، آیا می‌توانیم در ایران کارفا درخواست جدید ثبت نماییم؟

 در صورتی‌که درخواست قبلی تایید نشده باشد می­‌توانید درخواست جدید ثبت نمایید.

در صورتی ‌که وام شرایط بحرانی دریافت کرده باشیم می‌توانیم از تسهیلات ایران‌کارفا نیز بهره‌مند شویم؟

بله.

چگونه می‌توانیم از طریق سامانه متوجه شویم که درخواست ما در چه مرحله‌ای از بررسی می‌باشد؟

در حال حاضر امکان ارائه‌ی این سرویس در سامانه وجود ندارد، اما در آینده امکان ردیابی وضعیت پرونده به قابلیت های سامانه افزوده خواهد شد.(تماس با پشتیبانی 88115790)

آیا افرادی که به‌صورت نیمه‌وقت تحت پوشش بیمه می‌باشند شامل این تسهیلات می­‌شوند؟

خیر، نیروهای انسانی بیمه شده باید به‌صورت تمام وقت مشغول به‌کار باشند.

آیا افرادی که قبلا تحت پوشش بیمه بوده‌اند و در حال حاضر قطع همکاری نموده‌اند شامل این طرح می‌شوند؟

خیر، افراد معرفی شده می‌بایست در حال حاضر نیز مشغول به‌کار باشند.

پس از ثبت درخواست چگونه می‌توانیم از تکمیل بودن با نبودن مدارک مطلع شویم؟

پس از بررسی پرونده‌ی توسط کارشناسان مربوطه، در صورت وجود نقص در مدارک از طریق سامانه‌ پیامی مبنی بر اعلام نقص ارسال شده و از طریق تماس تلفنی به شما اطلاع داده می‌شود.

در صورت بروز مشکل در ثبت اطلاعات و عدم ذخیره آن چه باید کرد؟

با تماس با پشتیبانی 88115790، هماهنگی لازم برای ترفیع مشکل انجام خواهد شد.

امکان ثبت نام وجود ندارد.

شماره تماس و سیم‌کارت مربوطه بایستی به نام فرد ثبت‌نام کننده باشد.

کد پیگیری را فراموش نموده‌ام.

با مراجعه به پیامک‌ها و آدرس پست الکترونیکی می‌توانید آنها را بیابید.

چرا در برخی از طرح‌ها نمی‌توان ثبت‌نام کرد؟

با توجه به اعلام سامانه و پیامک‌هایی که از طریق سامانه‌ی ایران نوآفرین ارسال می‌گردد، طرح‌هایی که بسته‌اند بعد از بازگشایی به مشترکین اعلام می‌گردد.