ارائه خدمات کارپوشه ملی ایرانیان

کد :13091716000

سامانه کارپوشه ملی ایرانیان سامانه‌ای است که در آن هر فرد ایرانی (اشخاص حقیقی / حقوقی) پس از احراز هویت، کارپوشه‌ای اختصاصی، یکتا، ایمن و قابل استناد به نام "ایران پوشه" بوده و و کلیه مکاتبات و اعلانات سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی را بصورت الکترونیکی در ایران پوشه خود دریافت می نمایند. دستگاه های اجرایی با اتصال به شبکه ملی اطلاعات (GSB) و سپس اتصال به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان این امکان را دارند که با استفاده از سرویس ارسال نامه سامانه خروجی خدمات الکترونیکی خود را بر اساس کدملی یا شناسه ملی به ایران پوشه هر فرد ارسال نمایند.

اهداف

 دریافت کلیه اقلام تحویل گرفتنی الکترونیکی تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی شامل اعلان‌ها و ابلاغیه‌های دولتی و مکاتبات به‌صورت یکپارچه در کارپوشه ای واحد و امکان دسترسی به آن از هرجا 
کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌های اجرایی/ نهادهای عمومی با توجه به دریافت تمام خروجی های قابل دریافت دستگاه ها در یک فضا به نام کارپوشه
امکان بهره برداری از مستندات ارسال شده به کارپوشه توسط سایر دستگاه های اجرایی به عنوان یک سامانه مدیریت اسناد

 

شناسنامه خدمت

سطح خدمت: ملی
نوع خدمت: خدمت به شهروندان(G2C)
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع مخاطبین: اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی
نحوه آغاز خدمت: رایگان
متوسط مدت زمان ارايه خدمت: کمتر از 1 روز
زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال): تمام ایام سال
زمان درخواست خدمت و مکان اخذ خدمت: بر اساس تقاضای دستگاه
شرایط و ضوابط دریافت خدمت: ماده 27- اسناد ارسالی از سوی دستگاه‌ها در ایران پوشه کاربران حفظ می‌شود و با مجوز کاربر اسناد مذکور یا کلیه اسنادی که توسط کاربر ذخیره شده و حسب نیاز توسط دستگاه‌های ذیربط احراز اصالت شده می‌تواند در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گیرد. ماده 28- در صورت لزوم بازیابی رمز عبور ایران پوشه، کاربران سطح دو و سه باید به یکی از کارگزاری‌ها بصورت حضوری مراجعه و با ارائه اصل کارت هوشمند ملی یا کارت ملی، رمز عبور جدید را دریافت کنند. بازیابی رمز عبور کاربران سطح یک بصورت غیر حضوری و از طریق سازوکار تعیین شده در سامانه انجام می‌شود. ماده 29- وصول سند جدید در سامانه باید بوسیله پیامک ویا سامانه پیام‌رسان داخلی ویا رایانامه برای سه بار در بازه‌های زمانی متناسب به آگاهی کاربر برسد. در صورت دریافت دو بار تأیید پیام از سوی کاربر، مکاتبه مزبور به منزله ابلاغ واقعی خواهد بود. ماده 30- کاربر می‌تواند بدون محدودیت جغرافیایی به سامانه دسترسی داشته و نسبت به چاپ و ذخیره اسناد ارسالی در ایران پوشه خود اقدام کند. تغییر اطلاعات هویتی موضوع مواد (18)، (19) و (20) تنها پس از راستی‌آزمایی ثبت می‌شود. ماده 31- در صورت فوت یا حجر کاربر حقیقی دسترسی به ایران پوشه کاربر تابع قوانین انحصار وراثت است. ماده 32- در صورت انحلال کاربر حقوقی، می‌بایستی کاربر بلافاصله موضوع انحلال شرکت را به یکی از کارگزاری‌ها اعلام کند. هرگونه دسترسی به سامانه کاربران حقوقی پس از درج پیام از سوی سازمان‌های ذی‌ربط، منوط به رعایت تشریفات برشمرده در ماده (20) است. پیامدهای اطلاع‌ندادن یا اطلاع‌رسانی دیرهنگام به عهده نماینده کاربر خواهد بود. ماده 33- اسناد و مستندات ایران پوشه کاربران و همچنین داده‌های حاصل از تبادل (داده ترافیک) آنها، تا زمان انقضای اعتبار تعیین شده از سوی دستگاه فرستنده نزد سامانه نگاهداری می‌شوند.
هزینه خدمت و شیوه واریز هزینه: رایگان

نظرسنجی مخاطبین


مخاطب محترم، پرسشنامه زير جهت دريافت نظرات شما تهيه گرديده است. خواهشمند است با مطالعه و پاسخگويی مناسب ما را در جهت بهبود مستمر و ارائه بهتر خدمات ياری نماييد. همچنین بزودی ارزیابی نظرات مخاطبین به صورت عمومی در این بخش ارائه خواهد شد

شروع نظرسنجی خدمت نتایج نظرسنجی خدمت

سوالات متداول

سامانه کارپوشه ملی ایرانیان چیست؟

در سامانه کارپوشه ملی ایرانیان هر یک از مردم و کسب‌وکارها دارای یک کارپوشه‌ای الکترونیکی تحت عنوان "ایران پوشه" بوده و کلیه اقلام تحویل گرفتنی الکترونیکی خود شامل اعلان‌ها و ابلاغیه‌های دولتی و مکاتبات از تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی را به‌صورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده و از هرجایی بدان دسترسی خواهند داشت.

در صورت فراموشی رمز عبور و یا نام کاربری چه باید کرد؟

نام کاربری همان کد ملی است. در صورت فراموشی رمز عبور می بایست اپلیکیشن دولت همراه از درگاه mob.gov.ir یا بازارهای برنامههای کاربردی داخلی نصب گردد و رمز ورود جدید از طریق آن دریافت گردد.

1) شرایط بهره از خدمات کارپوشه ملی ایرانیان چیست؟

کلیه شهروندان ایرانی اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی (شرکت‌ها) می‌توانند بصورت برخط یا با مراجعه به هر یک از دفاتر پست یا پیشخوان دولت و تکمیل فرم ثبت نام و دریافت نام و رمز عبور از این سیستم استفاده نمایند.

2) تفاوت ثبت نام حضوری و اینترنتی چیست؟

در ثبت نام حضوری کاربر به یکی از دفاتر پستی یا دفاتر پیشخوان یا ICT مراجعه می‌نماید و به طور حضوری اقدام به ثبت نام می‌نماید. در روش غیرحضوری کاربر از طریق مراجعه به صفحه کارپوشه ملی ایرانیان در اینترنت و تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام به ثبت نام می‌نماید. نام کاربری و رمز عبور کاربر به تلفن همراه کاربر پیامک می‌شود.

3) در صورت فراموش یا گم کردن رمز و یا نام کاربری چه باید کرد؟

نام کاربری شما، کد ملی شما است.
در صورت فراموشی رمز عبور با مراجعه به هر یک از دفاتر پست یا پیشخوان دولت یا ICT می‌توان درخواست صدور مجدد رمز عبور نمود.

4) در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور چه اتفاقی می‌افتد؟

چنانچه شما بیش از پنج مرتبه رمز خود را اشتباه وارد نمایید، دسترسی شما به خدمت به مدت 24ساعت مسدود و پس از آن مجدداً فعال می‌شود.

5) در صورت غیرفعال‌شدن نام‌کاربری و رمز عبور، چه باید کرد؟

با مراجعه به هر یک از دفاتر پست یا پیشخوان دولت یا ICT درخواست بررسی مشکل عدم اتصال نمایید.

6) در صورت فوت افراد چه اتفاقی برای کارپوشه او می‌افتد و چه باید کرد؟

کاربر فوق غیرفعال می شود. جهت فعال سازی کارپوشه وی، ذینفعان می‌بایست به یکی از دفاتر پست یا پیشخوان دولت یا ICT مراجعه نموده و با طی مراحل قانونی نام کاربری وی را برای مدت معینی فعال نمایند.

7) ورود دومرحله‌ای چیست و چگونه می‌توان آن را فعال نمود؟

برخی کاربران نیاز به اعمال امنیت بالا به کارپوشه خود دارند برای این منظور کاربران فوق می‌توانند به یکی از دفاتر پست یا پیشخوان دولت یا ICT مراجعه نمایند و درخواست فعال سازی ورود دومرحله‌ای برای کارپوشه خود بنمایند.
در این روش کاربران پس از ورود نام و رمز عبور یک کد 5 رقمی با پیامک دریافت می‌کنند که با ورود این کد در صفحه ورود سیستم کارپوشه ملی ایرانیان می‌توانند وارد کارپوشه خود شوند.

8) آیا می‌توان نامه‌های دریافتی را به ایمیل شخصی ارسال نمود؟

خیر. کاربر برای در اختیار داشتن هر نامه می‌تواند اقدام به دریافت فایل خروجی از نامه نماید که در این صورت متن نامه و پیوست‌هایش به صورت فایل فشرده و یکجا تولید شده و در اختیار وی قرار می‌گیرد.

9) در صورتی که نامه ای را به اشتباه حذف کنیم چه می‌توان کرد؟

در صورت حذف نامه‌ها دیگر امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

10) درصورتی که مهلت پاسخگویی به نامه دریافتی گذشته باشد چه می‌شود کرد؟

دیگر امکان ارسال پاسخ وجود ندارد مگر اینکه توسط سازمان ارسال‌کننده نامه مهلت پاسخگویی تمدید گردد.

11) آیا می‌توان از طریق تلفن همراه نیز به سیستم واردشده و نامه‌های دریافتی را مشاهده نمود؟

بله این امکان وجود دارد.

12) آیا نامه‌های دریافتی تا همیشه در کارپوشه کاربر در دسترس خواهند بود؟

خیر نامه‌ها در صورتی که مشاهده شده و پاسخ داده شده باشند در بازه‌های زمانی معین، توسط سیستم حذف می‌گردند.

13) آیا کاربر می‌تواند کارپوشه خود را حذف یا غیرفعال نماید؟

خیر. این امکان وجود ندارد.

14) در صورت عدم دریافت رمزعبور پس از 24 ساعت از ثبت درخواست به صورت غیرحضوری چه باید کرد؟

در صورت عدم دریافت پاسخ به یکی از دفاتر کارگزاری معرفی شده مراجعه کنید.

15) آیا استفاده از خدمات سیستم کارپوشه ملی ایرانیان مشمول هزینه است؟

خیر.

16) آیا پس از ارسال پاسخ به نامه‌ها امکان ویرایش و ارسال مجدد وجود دارد؟

خیر.

17) چگونه متوجه شوم نامه‌ای در ایران پوشه خود دریافت نموده‌ام؟

برای اطلاع از نامه‌های دریافتی در کارپوشه خود کاربران می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پست یا پیشخوان دولت یا ICT امکان دریافت پیامک یا ایمیل را در کارپوشه خود فعال نمایند. هزینه پیامک‌های ارسالی بر عهده کاربر است.

18) آیا امکان انتقال وجه و واریز قبوض در این سیستم وجود دارد؟

در حال حاضر این امکان وجود ندارد.