سال سرمایه گذاری برای تولید
EN

راهنمای درخواست ارائه خدمات بر روی سکوی دولت همراه

ورود به سامانه

جهت ورود به حساب کاربری خود از طریق نشانی اینترنتی sso.ito.gov.ir طبق گام‌های زیر عمل کنید:

گام اول: در صفحه اصلی سامانه روی کلید «ورود» کلیک کنید.

گام دوم: نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه درج نمایید.

گام سوم: کد امنیتی موجود در تصویر را به طور دقیق در محل مشخص شده وارد کنید.

گام چهارم: کلید «ورود» را فشار دهید.

 

توجه:  نام کاربری اشخاص حقیقی کد ملی، نام کاربری اشخاص حقوقی شناسه ملی   شرکت، و نام کاربری کاربران دستگاه‌های اجرایی در صورت تایید ثبت‌نام از   طریق پیامک ارسال شده‌است. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش   کرده‌اید می‌توانید از طریق بازیابی رمز عبور اقدام نمایید.

 

پس از ورود به حساب کاربری، وارد پروفایل خود می‌شوید. جهت شروع مراحل ثبت درخواست ارائه خدمات بر روی سکوی دولت همراه، مشابه تصویر زیر بر روی لینک «ورود به سامانه خدمات الکترونیک» کلیک نمایید:

 

کارتابل

            پس از ورود در صفحه نخست سامانه‌ (کارتابل)، دسته‌بندی بخش‌های مختلف خدمات الکترونیکی سازمان فناوری را مشاهده خواهید کرد.

 

 

            با انتخاب هر دسته‌بندی لیست خدمات ارائه‌شده توسط سازمان فناوری نمایش داده می‌شود.

 

ایجاد درخواست جدید

پس از انتخاب دسته‌بندی موردنظر، لیست درخواست‌های مرتبط با دسته‌ی انتخاب شده در جدولی مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید درخواست‌های ثبت‎شده خود را مشاهده و یا حذف نمایید.

جهت ایجاد یک درخواست جدید طبق مراحل زیر عمل کنید:

گام اول: روی قسمت «ایجاد درخواست جدید» کلیک کنید.

گام دوم: نوع سامانه را «دولت الکترونیک» و نوع درخواست را «ارائه خدمات بر روی سکوی دولت همراه» انتخاب نمایید.

            گام سوم: کلید «تائید و ادامه» را فشار دهید.

 

 

پیشخوان

            پس از انتخاب و تائید نوع درخواست، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید. در این صفحه مشخصات درخواست و نیز اطلاعیه‌ و پیغام‌هایی که در مراحل مختلف کارشناسی پرونده صادر می‌شوند نمایش داده می‌شود.

 

                        

جهت ثبت مشخصات درخواست روی کلید « شروع تکمیل اطلاعات» کلیک نمایید. 

توجه: دقت داشته باشید برای انتخاب این درخواست، می‌بایست قبلا درخواست    اتصال به GSB/PGSB شما مورد تائید نهایی قرار گرفته و فعال شده باشد. در   غیر این صورت ابتدا باید اقدام به ارسال درخواست اتصال به GSB/PGSB   نمایید.

 

تائید اتصال

در این بخش می‌بایست از میان اتصالات فعالی که قبلا ثبت کرده‌اید، اتصال متناسب با درخواست خود را ثبت و تائید نمایید. به همین منظور طبق گام‌های زیر عمل کنید.

گام اول: در لیست روی اتصال مورد نظر کلیک نمایید.

گام دوم: نام کاربری خود را انتخاب کنید.

گام سوم: کلید «تائید و ذخیره» را فشار دهید.

 

توجه: در صورتی که برای شما نام کاربری تعریف شده‌است، در لیست نام کاربری   خود را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی گزینه «کاربر جدید ایجاد شود»   کلیک نمایید.

 

سرویس درخواستی

پس از انتخاب اتصال، می‌بایست تعیین کنید سرویس در چه قالبی ارائه خواهد شد و آیتم موردنظر برای دریافت سرویس را انتخاب کنید. 

 

توجه: دقت داشته باشید در هر درخواست تنها امکان انتخاب یک سرویس وجود   دارد.

 

جهت انتخاب سرویس گام‌های زیر را پیگیری کنید.

گام اول: در فرم سرویس‌های درخواستی روی کلید «جستجو و انتخاب» کلیک کنید.

گام دوم: با استفاده از صفحات جدول و یا از طریق جستجو، سرویس موردنظر را بیابید.

گام سوم: روی کلید «انتخاب» کلیک نمایید.

مشخصات سرویس

در صورتی که مشخصات سرویس انتخابی کامل نباشد و یا احتیاج به ویرایش دارد، سیستم در این مرحله‌ درخواست ‌‌می‌کند تا اطلاعات سرویس و متدهای مربوط به آن را تکمیل نمایید. جهت ثبت مشخصات سرویس طبق مراحل زیر اقدام کنید:

گام اول: اطلاعات سرویس را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

گام دوم: در صورت نیاز فایل‌های لازم را در فرم بارگذاری نمایید.

گام سوم: روی کلید «ثبت تغییرات» کلیک کنید.

 

متدهای سرویس

پس از ثبت مشخصات سرویس، می‌بایست متدهای مورد استفاده در سرویس را تعیین کنید. در این صفحه می‌توانید علاوه بر افزودن یک متد جدید، متدهای ثبت شده را مشاهده، ویرایش و یا حذف نمایید.

 

جهت افزودن یک متد جدید اقدامات زیر را انجام دهید.

گام اول: روی کلید «افزودن متد» کلیک کنید.

گام دوم: مشخصات متد را در کادرهای مربوطه درج نمایید.

گام سوم: کلید «ذخیره» را فشار دهید.

 

اطلاعات فرد فنی

مشخصات افرادی که می‌خواهید به سیستم معرفی کنید در این قسمت ثبت می‌شود. در این صفحه می‌توانید لیست افراد را مشاهده کرده، اطلاعات را ویرایش و یا حذف نمایید.

 

جهت درج اطلاعات یک فرد جدید مراحل زیر را پیگیری کنید:

گام اول: روی کلید «افزودن» کلیک کنید.

گام دوم: مشخصات درخواست شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

گام سوم: کلید «تائید و ثبت» را فشار دهید.

 

 

نامه‌ها

در این مرحله از درخواست نیاز است تا نامه‌ی درخواست ارائه سرویس‌ را در سیستم ثبت کنید. جهت تکمیل این بخش اقدامات زیر را انجام دهید:

گام اول: مشخصات نامه را در فیلدهای مربوطه درج کنید.

گام دوم: فرم نامه تکمیل شده به همراه ضمائم لازم را در قالب یک فایل از قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

گام سوم: شماره نامه و تاریخ نامه را درج نمایید.

گام چهارم: روی کلید «ذخیره» کلیک کنید.

 

 

ارسال برای کارشناسی

پس از تکمیل اطلاعات درخواست، در صورتی که در مشخصات درج شده نقصی وجود نداشته باشد از این قسمت می‌توانید جهت ارسال درخواست برای بررسی کارشناسی اقدام نمایید.