با تبادل تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت

فروش محصولات زنان کارآفرین توسط درگاه‌های فروش مجازی


طرح ملی بازاریابی و فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از طریق دسترسی به درگاه‌های فروش مجازی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران کلید خورد.


طرح ملی بازاریابی و فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از طریق دسترسی به درگاه‌های فروش مجازی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، ظهر امروز تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور معصومه ابتکار و دکتر امیر ناظمی در محل ساختمان این معاونت واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی تهران مبادله شد که طی آن ارتقای دانش و مهارت‌های زنان کارآفرین در زمینه فناوری اطلاعات، فعالیت هدفمند و آگاهانه در فضای مجازی با تمرکز بر بازار فروش مجازی و تهیه اطلس وضعیت زنان فعال در «طرح ملی بازاریابی فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از طریق دسترسی به درگاه‌های فروش مجازی» از اهداف اصلی آن بود.

دکتر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به میزان 35 درصدی مشارکت زنان در تصدی پست‌های مدیریتی کشور بیان داشت: بر خلاف اعمال تحریم‌های جهانی بر ایران، ضریب پوشش روستاها در خصوص دسترسی به 3G و 4G در حال حاضر به 94 درصد رسیده است. به همین مناسبت اتحادیه جهانی مخابرات، در سه سال اخیر، ایران را جزو کشورهای پررشد دنیا در نظر گرفته است. اما به موازات رشد ارتباطات از منظر فنی، نیاز است که توسعه اجتماعی نیز مد نظر قرار بگیرد. به طوری یک کاربر، صرفا مصرف‌کننده فضای مجازی نباشد و به جزیی از زنجیره تولید بدل شود و بتواند با عرضه محصولات خود در فضای مجازی، توانمندی اقتصادی نیز ایجاد نماید که نیل به این هدف، نیازمند همکاری‌های بین دستگاهی است. وی هم‌چنین مهم‌ترین ویژگی زیست‌بوم استارتاپی را قیاس‌پذیری آن دانست و گفت، پست در ایران دارای تجربه سه نسل متفاوت است. نسلی که در ابتدا نامه‌های شهروندان را جا به جا می‌کرد که با روی کارآمدن ایمیل و پیام‌رسان‌ها، کارایی خود را از دست داد. سپس نسلی از پست که رابطه دولت-شهروندی را برقرار می‌کرد و با کارآمد شدن دولت الکترونیک از بین رفت و سرانجام نسل جدیدی که با سه برابر شدن میزان مراسلات پستی، 25 تا 70 درصد بار شبکه را در خصوص جا به جایی خریدهای اینترنتی به عهده گرفته است. در همین راستا، طبق بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه، معرفی چهار پلتفرم کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت ارتقای فرصت‌های شغلی برای زنان کارآفرین جهت انجام ارزیابی‌های لازم در زمینه میزان بازخورد، در دستور کار قرار گرفت.   

بر اساس این گزارش، زنان کارآفرین بخش مهمی از ظرفیت جامعه در فرآیند توسعه پایدار را در کلیه ابعاد تسهیل و امکان‌پذیر می‌نمایند. ازاین‌رو، نیاز است ارتباط مناسبی بین زنان کارآفرین با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهره‌مندی از این ابزار روزآمد صورت گیرد تا از این رهگذر با توان‌افزایی زنان و خانواده‌ها، زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار محقق شود و فرهنگ‌سازی جهت تقویت نهاد خانواده از طریق ابزارهای فناورانه صورت گیرد.