سال سرمایه گذاری برای تولید
EN
با استفاده از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات امکان‌پذیر شد:

سه هزار نقطه روستایی متقاضی ثبت سفارش آنلاین کتاب

طی دومین نمایشگاه مجازی کتاب، سه هزار نقطه روستایی از سراسر کشور با استفاده از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، نسبت به ثبت سفارش آنلاین کتاب اقدام کردند. 

طی دومین نمایشگاه مجازی کتاب، سه هزار نقطه روستایی از سراسر کشور با استفاده از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، نسبت به ثبت سفارش آنلاین کتاب اقدام کردند. 

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاون وزیر ارتباطات از ستاد مرکزی و مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد. در این بازدید که محمد جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی نیز حضور داشت، خوانساری  با اشاره به این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی لازم به منظور ارایه امکانات و زیرساخت‌های لازم به موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را دارد، در خصوص چگونگی نقش‌آفرینی شبکه ملی اطلاعات در این رویداد فرهنگی گفت: شبکه ملی اطلاعات خدمات مورد نیاز مردم را از طریق ایجاد زیرساخت‌های امن و مطمئن و با کمک خدمات مراکز داده که توسط بخش خصوصی ارایه می‌شود، در اختیار قرار داده است. به طوری که متقاضیان خرید کتاب با استفاده از شبکه ملی اطلاعات، توانستند از سه هزار نقطه روستایی واقع در دورترین نقاط کشور نسبت به سفارش آنلاین کتاب مورد نظر خود اقدام و فارغ از هر نقطه جغرافیایی به ناشران سراسر کشور دسترسی پیداکنند.

وی گفت: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با برگزاری دو دوره نمایشگاه به صورت مجازی، ضمن دسترسی به بانک اطلاعاتی مشتمل بر سلیقه‌های مردم و نوع علاقه‌مندی آنها به خرید کتاب، قادر است به مسئولان فرهنگی کشور مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین و اجرای سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی کمک کند.

بر اساس این گزارش در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از یک میلیون و 135 هزار جلد کتاب به ارزش تقریبی 732 میلیارد و 822 هزار ریال به فروش رسید که البته این برآورد متعلق به ساعاتی پیش از اتمام نمایشگاه است و پیش‌بینی می‌شود مبلغ کل فروش کتاب، بالغ بر این میزان باشد. این در حالی است که در سال گذشته، مبلغ کل فروش کتاب به طور تقریبی 64 میلیارد تومان بوده است.

بنا به اطلاعات واصله از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، تعداد کل سفارش‌ها در دومین دوره نمایشگاه، 198 هزار و 742 سفارش بوده است که از این میزان 137 هزار و 25 سفارش ارسال شده و 53 هزار و 269 سفارش نیز در انتظار ارسال است.