سال سرمایه گذاری برای تولید
EN

راهنمای ثبت درخواست دریافت سرویس از GSb/PGSB

ورود به سامانه

جهت ورود به حساب کاربری خود از طریق سامانه خدمات الکترونیک به نشانی اینترنتی sso.ito.gov.ir طبق گام‌های زیر عمل کنید:

گام اول: در صفحه اصلی سامانه روی کلید «ورود» کلیک کنید.

گام دوم: نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه درج نمایید.

گام سوم: کد امنیتی موجود در تصویر را به طور دقیق در محل مشخص شده وارد کنید.

گام چهارم: کلید «ورود» را فشار دهید.

 

توجه:  نام کاربری اشخاص حقیقی کد ملی، نام کاربری اشخاص حقوقی شناسه ملی   شرکت، و نام کاربری کاربران دستگاه‌های اجرایی در صورت تایید ثبت‌نام از   طریق پیامک ارسال شده‌است. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش   کرده‌اید می‌توانید از طریق بازیابی رمز عبور اقدام نمایید.

 

پس از ورود به حساب کاربری، وارد پروفایل خود می‌شوید. جهت شروع مراحل ثبت درخواست ارائه خدمات بر روی سکوی دولت همراه، مشابه تصویر زیر بر روی لینک «ورود به سامانه خدمات الکترونیک» کلیک نمایید:

 

 

کارتابل

            پس از ورود در صفحه نخست سامانه‌ (کارتابل)، دسته‌بندی بخش‌های مختلف خدمات الکترونیکی سازمان فناوری را مشاهده خواهید کرد.

 

 

            با انتخاب هر دسته‌بندی لیست خدمات ارائه‌شده توسط سازمان فناوری نمایش داده می‌شود.

 

ایجاد درخواست جدید

پس از انتخاب دسته‌بندی موردنظر، لیست درخواست‌های مرتبط با دسته‌ی انتخاب شده در جدولی مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید درخواست‌های ثبت‎شده خود را مشاهده و یا حذف نمایید.

جهت ایجاد یک درخواست جدید طبق مراحل زیر عمل کنید:

گام اول: روی قسمت «ایجاد درخواست جدید» کلیک کنید.

 

گام دوم: نوع سامانه را «دولت الکترونیک» و نوع درخواست را «دریافت سرویس از GSB/PGSB» انتخاب نمایید.

            گام سوم: کلید «تائید و ادامه» را فشار دهید.

 

پیشخوان

            پس از انتخاب و تائید نوع درخواست، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید. در این صفحه مشخصات درخواست و نیز اطلاعیه‌ و پیغام‌هایی که در مراحل مختلف کارشناسی پرونده صادر می‌شوند نمایش داده می‌شود.

 

                        

جهت ثبت مشخصات درخواست روی کلید « شروع تکمیل اطلاعات» کلیک نمایید. 

 

تائید اتصال

در این بخش می‌بایست از میان اتصالات فعالی که قبلا ثبت کرده‌اید، اتصال متناسب با درخواست خود را ثبت و تائید نمایید. به همین منظور طبق گام‌های زیر عمل کنید.

گام اول: در لیست روی اتصال مورد نظر کلیک نمایید.

گام دوم: نام کاربری خود را انتخاب کنید.

گام سوم: کلید «تائید و ذخیره» را فشار دهید.

 

    توجه: در صورتی که برای شما نام کاربری تعریف شده‌است، در لیست نام کاربری   خود را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی گزینه «کاربر جدید ایجاد شود»   کلیک نمایید.

 

سامانه

پس از تعیین و تائید مشخصات اتصال، می‌بایست سامانه‌‌ای که از سرویس مورد نظر استفاده می‌کند را انتخاب کنید. در این بخش علاوه بر افزودن یک سامانه جدید، می‌توانید اطلاعات سامانه‌های موجود را ویرایش کرده و یا سامانه‌ی دیگری را انتخاب نمایید.

            

جهت افزودن یک سامانه جدید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

گام اول: در فرم ثبت سامانه‌ها روی کلید «افزودن» کلیک نمایید.

گام دوم: مشخصات سامانه را در فیلدهای مربوطه درج کنید.

گام سوم: کلید «تائید و ثبت» را فشار دهید.

سرویس

پس از انتخاب سامانه، می‌بایست سرویس موردنظر برای دریافت را انتخاب کنید. 

 

توجه: دقت داشته باشید در هر درخواست تنها امکان انتخاب یک سرویس وجود دارد.

 

جهت انتخاب سرویس گام‌های زیر را پیگیری کنید.

گام اول: در فرم سرویس‌های درخواستی روی کلید «جستجو و انتخاب» کلیک کنید.

گام دوم: با استفاده از صفحات جدول و یا از طریق جستجو، سرویس موردنظر را بیابید.

گام سوم: روی کلید «انتخاب» کلیک نمایید.

 

اطلاعات فرد فنی

مشخصات افرادی که می‌خواهید به سیستم معرفی کنید در این قسمت ثبت می‌شود. در این صفحه می‌توانید لیست افراد را مشاهده کرده، اطلاعات افراد را ویرایش و یا حذف نمایید.

 

جهت درج اطلاعات یک فرد جدید مراحل زیر را پیگیری کنید:

گام اول: روی کلید «افزودن» کلیک کنید.

گام دوم: مشخصات درخواست شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

گام سوم: کلید «تائید و ثبت» را فشار دهید.

 

 

نامه‌ها

در این مرحله از درخواست نیاز است تا نامه‌ی درخواست دریافت سرویس‌ را در سیستم ثبت کنید. جهت تکمیل این بخش اقدامات زیر را انجام دهید:

گام اول: مشخصات نامه را در فیلدهای مربوطه درج کنید.

گام دوم: فرم نامه تکمیل شده به همراه ضمائم لازم را در قالب یک فایل از قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

گام سوم: شماره نامه و تاریخ نامه را درج نمایید.

گام چهارم: روی کلید «ذخیره» کلیک کنید.

 

      توجه:  دقت داشته باشید نوع فایل انتخابی PDF و حجم آن حداکثر 5 مگابایت باشد.

 

توجه: در صورتی که نامه‌ی شما «محرمانه» است، مربع کنار گزینه «نامه محرمانه» را   علامت بزنید. دقت داشته باشید در این صورت امکان بارگذاری فایل نامه در   سیستم وجود ندارد و می‌بایست از طریق مجاری مشخص شده توسط سازمان   مربوطه اقدام به ارسال نامه نمایید.

 

ارسال برای کارشناسی

پس از تکمیل اطلاعات درخواست، در صورتی که در مشخصات درج شده نقصی وجود نداشته باشد از این قسمت می‌توانید جهت ارسال درخواست برای بررسی کارشناسی اقدام نمایید.

 

توجه: دقت داشته باشید برای آغاز فرآیند بررسی درخواست می‌بایست حتما در منوی   «ارسال برای کارشناسی» روی کلید «تایید و ارسال» کلیک نمایید.

 

نواقص

نقص اطلاعات درخواست جاری در این قسمت نمایش داده می‌شود. در صورت مشاهده پیغام نقص، به منوی مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات را اصلاح نمایید.

 

همچنین در صورتی که در مراحل مختلف بررسی کارشناسی درخواست با اعلام نقص مواجه شود، در این بخش می‌توانید موارد اعلام شده را مشاهده و با مراجعه به منوی مربوطه نسبت به رفع نقص اطلاعات اقدام نمایید.

توجه: دقت داشته باشید پس از اصلاح موارد اعلام شده در بخش نواقص، جهت   ادامه‌ فرآیند بررسی درخواست باید حتما روی کلید «رفع نقص انجام شد»   کلیک نمایید.

ثبت اطلاعات سماوا

در مرحله‌ای از بررسی کارشناسی لازم است تا اطلاعات سماوا را به درخواست خود در سیستم اضافه کنید. این مرحله با نمایش پیغامی در کارتابل مشابه تصویر زیر به شما اعلام خواهد شد.

            

جهت درج اطلاعات سماوا مراحل زیر را پیگیری نمایید.

            گام اول: روی لینک پیغام تکمیل اطلاعات سماوا در کارتابل کلیک کنید.

            گام دوم: مشخصات خواسته شده را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید.

            گام سوم: روی کلید «ثبت اطلاعات» کلیک کنید.