شکایات
1- اگر شکایات شما در خصوص کارکنان یا واحدهای زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات ایران بوده و یا مربوط به یکی از خدمات ارائه شده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران است (میز خدمت)، از طریق این قسمت نسبت به ثبت یا پیگیری شکایات و گزارشات اقدام فرمایید.
2- با عنایت به بخشنامه شماره 46758 مورخ 1401/03/25 مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری مرتبط با شیوه نامه برنامه دیدار عمومی و ملاقات چهره به چهره مردم با مسؤولین دستگاههای اجرایی، به آگاهی میرساند درخصوص تحقق موضوع فوق، دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران، آمادگی خود را در روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 15 (به استثنای تعطیلات رسمی) در ساختمان مرکزی اعلام میدارد.
3- اگر شکایات یا پیگیری شما مربوط به سایر موارد مرتبط با فعالیتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است (از جمله: سرعت اینترنت، شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی، مخابرات شهرستانها و ...) ، از طریق این قسمت و ورود به سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ثبت یا پیگیری شکایات و گزارشات اقدام فرمایید.
4- در راستای اجرای تبصره 8 دستورالعمل اجرایی مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع مبارزه با رشوه و ارتشاء وسوء استفاده از مقام اداری (به هر گونه فعل یا ترک فعل کارمند دولت که با استفاده از جایگاه سازمانی صورت گرفته و موجبات تضییع حقوق معنوی یا مادی دولت یا سایر اشخاص را فراهم نماید، اطلاق می شود) خواهشمند است در صورت مشاهده تخلفات احتمالی مرتبط با موضوع فوق در این سازمان به بازرسان ویژه به شرح ذیل اطلاع دهید.
5- جهت اعلام تخلفات و شکایات احتمالی به دﻓﺘﺮ هماهنگی ﻫﻴﺄت های رﺳﻴﺪگی ﺑﻪ ﺗﺨﻠﻔﺎت اداری وزارت با رایانامه takhalofat@ict.gov.ir مکاتبه نمایید.
شماره تماس کارشناس رسیدگی به شکایت : 88113476- 021
مشخصات ناظر ارشد و بازرسان معتمد و متخصص مبارزه با رشوه و ارتشاء
نشانی پست الکترونیک | تلفن | سمت | نام و نام خانوادگی |
amindezfouli@ito.gov.ir | 88115891 | بازرس معتمد و متخصص | شاهین امین دزفولی |
farhadmohamadi@ito.gov.ir | 88115824 | بازرس معتمد و متخصص | فرهاد محمدی |
m.zamiri@ito.gov.ir | 88115972 | بازرس معتمد و متخصص | محمد ضمیری |

قبلاً شکایت/انتقاد/پیشنهاد ثبت کردهاید؟
برای پیگیری کلیک کنید
اینفوگراف صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری

کاربر گرامی؛
تمامی مراجعین میبایست پیش از مراجعه به سامانه شکایات سازمان فناوری اطلاعات ایران و ثبت شکایات خود نکات زیر را مطالعه و تایید نمایند:
- پیش از ثبت هرگونه شکایت و اعتراض در نظر داشته باشید که اعتراض شما باید به صورت شفاف و مشخص باشد.
- حتی الامکان از شکایات غیر مرتبط خودداری فرمایید.
- مسؤولیت قانونی مطالب ثبت شده در سامانه بر عهده شاکی خواهد بود .
- تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستارهدار الزامی است.
- شکایتهایی که دارای اطلاعات ناقص و یا نادرست بوده و یا مشخصات شاکی ناقص و یا هویت وی احراز نشود، رسیدگی نخواهد شد.
- در صورتی که قبلاً شکایتی به این سازمان ارسال نمودهاید و پرونده شما در حال رسیدگی است از ارسال مجدد همان شکایت یا گزارش خودداری نمایید.