ارائه خدمات مرکز داده

کد :13061715100
نهاد متولی: سازمان فناوری اطلاعات ایران/ معاونت دولت الکترونیکی/ اداره کل طرح و توسعه شما

مطابق با بند 10 ماده 7 اساسنامه سازمان مبنی بر ایجاد، توسعه، نگهداری و بهره‌برداری از مراکز داده ملی اینترنتی به‌منظور میزبانی و حفظ داده‌های حساس دولتی. مراکز داده دولت الکترونیک و استانی سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شده‌اند. در حال حاضر در این مراکز خدمات زیر به دستگاه های دولتی حسب تشخیص رییس دستگاه و بر اساس تفاهم‌نامه‌های صورت پذیرفته و یا بر اساس ابلاغ دستگاه‌های بالادستی، و نیز شرکت‌های خصوصی بر اساس قرارداد منقعده ارائه می‌شود:

  • ارایه خدمات میزبانی مراکز داده شامل Colocation
  • سرور اختصاصی فیزیکی (DS) 
  • سرور اختصاصی مجازی (VPS) 

برای مشاهده تعرفه خدمات مراکز داده به قسمت پیوست ها مراجعه نمایید. 

شناسنامه خدمت

سطح خدمت: ملی
نوع خدمت: خدمت به کسب و کار (G2B) مخاطبین و خدمت به دیگر دستگاه های دولتی(G2G)
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع مخاطبین: کلیه دستگاههای دولتی، قوای سه گانه، نهادها و مخاطبین سازمانهای غیر دولتی عمومی
نحوه آغاز خدمت: درخواست تقاضا گیرنده خدمت
متوسط مدت زمان ارايه خدمت: 1 هفته کاری
زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال): تمام ایام سال
هزینه خدمت و شیوه واریز هزینه: بسته به نوع متقاضی و نوع قرارداد منعقده

فرآیندها


شرایط خدمت

  1.  انعقاد قرارداد و یا تفاهم نامه برای ارائه خدمات colocation برای کسب وکارها
  2. اخذ مصوبه هیات عامل جهت ارائه خدمات به دستگاه های دولتی و یا امضای تفاهم نامه با دستگاه مذکور 

مدارک خدمت

1- نامه رسمی دستگاه متقاضی به همراه معرفی نماینده مطلع

2- تفاهم نامه و یا قرارداد منعقده 

سوالات متداول

خدمات قابل ارائه در مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات ایران کدامند؟

میزبانی فضا( Colocation)، سرور اختصاصی فیزیکی (DS)، سرور اختصاصی مجازی (VPS)

درخواست تخصیص خدمات مرکز داده به کدام واحد سازمان ارسال شود؟

درخواست خدمات مرکز داده در قالب نامه اداری به معاونت سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران تنظیم و به دبیرخانه سازمان (خ شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، ورودی 21) ارسال شود.

تعرفه و هزینه های خدمات مرکز داده چقدر است؟

برای اطلاع از آخرین تعرفه و هزینه خدمات مرکز داده با دفتر همکاریهای فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه تماس گرفته شود.

آیا ظرفیت واگذاری هر نوع و هر تعداد خدمت مرکز داده وجود دارد؟

پس از بررسی درخواست متقاضی در معاونت سیاست‌گذاری، امکان سنجی وجود یا عدم وجود خدمت درخواستی، توسط بخش فنی انجام شده و نتیجه اعلام خواهد شد.

پس از راه اندازی خدمت درخواستی، رفع مشکلات احتمالی، از چه طریقی انجام خواهد شد؟

از طریق شماره تلفن های مرکز تماس  و همچنین سامانه میزخدمت مرکز داده،  امکان ثبت تیکت و پیگیری درخواست فراهم می‌باشد.

آیا امکان بازدید و بررسی تجهیزات مرکز داده وجود دارد؟

با توجه به اینکه در مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات ایران پروژه های دولت الکترونیک میزبانی می‌شوند، لذا بازدید از مرکز داده امکان پذیر نمی‌باشد.

پس از راه اندازی خدمت مرکز و در صورت نیاز، آیا حضور کارشناس شرکت در مرکز داده امکان پذیر است؟

در این خصوص، لازم است کارشناسان شرکت قبلا معرفی شده و پس از اخذ مجوز تردد از مبادی مربوطه امکان تردد به مرکز داده وجود خواهد داشت.



قوانین و اسناد بالادستی

اطلاعات تماس


تلفن: شماره تماس های پشتیبانی و رفع خرابی 88386289 - 88386294 - 88386311: سرویس شبکه مرکز ملی تبادل اطلاعات NIX (داخلی 1)