سال سرمایه گذاری برای تولید
EN

ارائه خدمات مرکز داده

کد :13062786000
نهاد متولی: سازمان فناوری اطلاعات ایران/ معاونت دولت الکترونیکی/ اداره کل مدیریت و توسعه ابر دولت

مطابق با بند 10 ماده 7 اساسنامه سازمان مبنی بر ایجاد، توسعه، نگهداری و بهره‌برداری از مراکز داده به ‌منظور میزبانی و حفظ داده‌های حساس دولتی. مراکز داده دولت الکترونیک ایجاد شده‌اند. در حال حاضر در این مراکز خدمات زیر به دستگاههای دولتی و یا شرکت‌های خصوصی بر اساس قرارداد منقعده ارائه می‌شود:

  • ارایه خدمات میزبانی مراکز داده شامل Colocation
  • سرور اختصاصی فیزیکی (DS) 
  • سرور اختصاصی مجازی (VPS) 

برای مشاهده تعرفه خدمات مراکز داده به قسمت پیوست ها مراجعه نمایید. 

شناسنامه خدمت

سطح خدمت: ملی
نوع خدمت: خدمت به کسب و کار (G2B) مخاطبین و خدمت به دیگر دستگاه های دولتی(G2G)
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع مخاطبین: کلیه دستگاههای دولتی، قوای سه گانه، نهادها و مخاطبین سازمانهای غیر دولتی عمومی
نحوه آغاز خدمت: درخواست تقاضا گیرنده خدمت
متوسط مدت زمان ارايه خدمت: 1 هفته کاری
زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال): تمام ایام سال
هزینه خدمت و شیوه واریز هزینه: بسته به نوع متقاضی و نوع قرارداد منعقده
شناسنامه دریافت
توافق‌نامه سطح خدمات دریافت

فرآیندها


  1. ارایه درخواست به دفتر همکاریهای فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه
  2. امکان سنجی خدمت
  3. عقد قرارداد خدمت
  4. تحویل خدمت به متقاضی
فرایندهای مربوط به ارائه خدمات مرکز داده

مدارک خدمت

نامه رسمی متقاضی به دفتر همکاریهای فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه و به همراه معرفی نماینده مطلع

سوالات متداول

خدمات قابل ارائه در مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات ایران کدامند؟

میزبانی فضا( Colocation)، سرور اختصاصی فیزیکی (DS)، سرور اختصاصی مجازی (VPS)

درخواست تخصیص خدمات مرکز داده به کدام واحد سازمان ارسال شود؟

درخواست خدمات مرکز داده در قالب نامه اداری به معاونت سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران تنظیم و به دبیرخانه سازمان (خ شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، ورودی 21) ارسال شود.

تعرفه و هزینه های خدمات مرکز داده چقدر است؟

برای اطلاع از آخرین تعرفه و هزینه خدمات مرکز داده با دفتر همکاریهای فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه تماس گرفته شود.

آیا ظرفیت واگذاری هر نوع و هر تعداد خدمت مرکز داده وجود دارد؟

پس از بررسی درخواست متقاضی در معاونت سیاست‌گذاری، امکان سنجی وجود یا عدم وجود خدمت درخواستی، توسط بخش فنی انجام شده و نتیجه اعلام خواهد شد.

پس از راه اندازی خدمت درخواستی، رفع مشکلات احتمالی، از چه طریقی انجام خواهد شد؟

از طریق شماره تلفن های مرکز تماس  و همچنین سامانه میزخدمت مرکز داده،  امکان ثبت تیکت و پیگیری درخواست فراهم می‌باشد.

آیا امکان بازدید و بررسی تجهیزات مرکز داده وجود دارد؟

با توجه به اینکه در مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات ایران پروژه های دولت الکترونیک میزبانی می‌شوند، لذا بازدید از مرکز داده امکان پذیر نمی‌باشد.

پس از راه اندازی خدمت مرکز و در صورت نیاز، آیا حضور کارشناس شرکت در مرکز داده امکان پذیر است؟

در این خصوص، لازم است کارشناسان شرکت قبلا معرفی شده و پس از اخذ مجوز تردد از مبادی مربوطه امکان تردد به مرکز داده وجود خواهد داشت.

آمار


گزارش مراحل چهارگانه خدمت سال 1401

عنوان توضیحات تعداد
تعداد مورد درخواست خدمت این شاخص بر اساس تعداد درخواست واصله درخواست سرور می باشد.  25
تعداد تولید خدمت این شاخص بر اساس تعداد سرویس برقرار شده می باشد.  15
تعداد تحویل خدمت این شاخص بر اساس تعداد مشترکین جدید و مشترکینی که خدمات افزونه ای نسبت به قراردادهای قبلی ارائه کرده اند می باشد.  16
تعداد پشتیبانی خدمت این شاخص بر اساس تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده  در نظر گرفته شده است. 477

 

گزارش مراحل چهارگانه خدمت شش ماهه دوم سال 1400

عنوان توضیحات تعداد
تعداد مورد درخواست خدمت این شاخص بر اساس تعداد درخواست واصله درخواست سرور می باشد.  40
تعداد تولید خدمت این شاخص بر اساس تعداد سرویس برقرار شده می باشد.  30
تعداد تحویل خدمت این شاخص بر اساس تعداد مشترکین جدید و مشترکینی که خدمات افزونه ای نسبت به قراردادهای قبلی ارائه کرده اند می باشد.  25
تعداد پشتیبانی خدمت این شاخص بر اساس تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده  در نظر گرفته شده است. 1500
تعداد پشتیبانی خدمت  این شاخص بر اساس تعداد تیکت پاسخ داده شده می باشد.  900

اطلاعات تماس


تلفن: کارشناس پاسخگوی دفتر همکاریهای فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه: 88115868 شماره تماس کارشناس پاسخگوی اداره کل مدیریت و توسعه ابر دولت : 88115936 شماره تماس های پشتیبانی و رفع خرابی 88386289 - 88386294 – 88386311 (داخلی یک)

نظرسنجی مخاطبین


مخاطب محترم، پرسشنامه زير جهت دريافت نظرات شما تهيه گرديده است. خواهشمند است با مطالعه و پاسخگويی مناسب ما را در جهت بهبود مستمر و ارائه بهتر خدمات ياری نماييد. همچنین بزودی ارزیابی نظرات مخاطبین به صورت عمومی در این بخش ارائه خواهد شد

شروع نظرسنجی خدمت نتایج نظرسنجی خدمت

صفحات مرتبط