فضای مجازی بازتاب واقعیت اجتماعی جامعه است
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رویداد آنلاین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با تأکید بر بهرهگیری از شبکههای اجتماعی در روابط عمومی گفت:فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بازتابی از واقعیت اجتماعی حاکم بر جامعه است
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان فناوری اطلاعات ایران: امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در رویداد آنلاین روز جهانی ارتباطات در پنل تخصصی بهرهگیری از شبکههای اجتماعی در روابط عمومی جهت پاسخگویی بهتر به افکار عمومی که با حضور دکتر افخمی استاد علوم ارتباطات و شهرام شریف روزنامهنگار و دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد برگزار شد گفت:با توجه به گسترش روزافزون شبکههای اجتماعی و استفاده از آن در لایههای مختلف جامعه این سؤال به وجود میآید که شبکههای اجتماعی چه نقشی در کاهش یا افزایش سرمایههای اجتماعی دارد؟
استاد افخمی با تأکید براینکه رسانههای اجتماعی ابزار فعالیت اجتماعی و اتصال هستند و کارکرد اطلاعرسانی در درجه بعدی قرارمی گیرد گفت: شبکههای اجتماعی با تکیهبر فرهنگ غنی باعث سودمندی و تأثیرگذاری بیشتردر جامعه می شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به دسترسی بالای شبکههای مجازی در بین افراد جامعه و تولید محتوا، رفتار و کنش مورد انتظار در جامعه صورت نمیگیرد و کارکرد مشارکتی بالایی در شبکههای مجازی را مشاهده نمیکنیم که به نظر من دلیل آن عدم اتصال حلقه سیاست به شبکههای اجتماعی است .
افخمی با اشاره به کارکردهای فضای مجازی گفت: هرگونه تعرض به فضای مجازی هزینههای زیادی در بردارد و سانسور در این فضا دیگر معنی نمیدهد.
شهرام شریف روزنامهنگار و دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره با کارکرد شبکههای اجتماعی در تقویت سرمایه اجتماعی گفت: شبکههای اجتماعی در همه دنیا باعث تقویت سرمایه اجتماعی شده است اما درعینحال ضعفها و نقصانهای موجود در جامعه را نیز بر همگان آشکار کرده است و شفافیت و صراحت از مزیت ها و کارکرد های مهم شبکه های مجازی است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران حضور داوطلبانه استارتاپ ها در مقاطع بحرانی جامعه را برآمده از مسئولیت اجتماعی استارتاپ ها دانست و گفت: زمانی که در جامعه نیازی پدیدار میشود استارتاپ ها بدون هیچ فراخوانی بهصورت خودجوش وارد صحنه میشوند و این رفتار نشانگر فرهنگ اجتماعی استارتاپ ها در اکوسیستم اقتصادی ایران و ترجیح منفعت اجتماع بر منفعت شخصی است.
گفتنی است رویداد آنلاین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با محورهای نقش روابط عمومی استارت آپ ها در ایفای اثربخشتر مسئولیت اجتماعی،تجربه روابط عمومی شرکت ابرآوران در ایفای اثربخشتر مسئولیت اجتماعی (CSR) و همچنین بهرهگیری از شبکههای اجتماعی در روابط عمومی جهت پاسخگویی بهتر به افکار عمومی،در روز شنبه 27 اردیبهشتماه از ساعت 10 الی 12 بهصورت آنلاین از طریق پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران و صفحه رسمی این سازمان در آپارات به آدرس www.aparat.com/itoofiran/live برگزار شد.