راهنمای ثبتنام پیام رسان
با اهمیت پیدا کردن روزافزودن پیامرسانها در فضای مجازی، کاربران ایرانی نیز به سمت چنین سرویس-هایی متمایل شده¬اند. خوشبختانه در حال حاضر محصولات داخلی در این حوزه در کشور توسعه دادهشدهاند و امکان استفاده از خدمات بومی در این حوزه فراهم شده است. در راستای توسعه و رشد این خدمات در کشور، حمایتهای متعددی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این پیامرسانها شده است. با توجه به اینکه حمایت بدون نظارت بر عملکرد و پیشرفت کافی نمیباشد، وزارت ارتباطات بر آن شده است تا با ارزیابی از این پیامرسانها از میزان موفقیت آنها در ارائه خدمات و همچنین تاثیر حمایتهای صورت گرفته آگاه شود.
لذا براساس الزامات اسناد بالادستی و اهداف و تکالیف قانونی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(سازمان فناوری اطلاعات) اقدام به ارزیابی متقاضیان ثبت پیامرسانهای داخلی نموده است. براین اساس متقاضیان میتوانند با مراجعه به درگاه سازمان فناوری اطلاعات، بخش خدمات الکترونیک سازمان و انتخاب گزینه سایر، نسبت به ثبت اطلاعات و ارسال مدارک لازم اقدام نمایند.
فرآیند ارزیابی:
1. پس از ثبتنام متقاضیان و ارسال مدارک، ارزیابی اولیه(سطح صفر) انجام شده و در صورت وجود نواقص، درخواست مربوطه به متقاضی برگشت داده میشود تا مستندات تکمیل گردد و چنانچه در این مرحله بعد از ارزیابی صورت گرفته محرز گردد که سامانه مربوطه، معیارهای الزامی سامانههای پیامرسانی را ندارد، فرآیند ارزیابی خاتمه مییابد.
2. پس از انجام ارزیابی سطح صفر، چنانچه درخواست حائز شرایط باشد جهت انجام ارزیابی امنیت شبکه، ارزیابی احراز صلاحیت فردی هیات مدیره و ارزیابی فنی تکمیلی، به حوزههای مربوطه ارجاع میشود.
3. در نهایت بعد از مشخص شدن نتیجه ارزیابیهای صورت گرفته و متناسب با نتیجه حاصله، اقدام مقتضی جهت، صدور مجوز/صدور شناسنامه/رد درخواست، انجام خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، متقاضیان می¬توانند از طریق شماره تماس: ٨٨115720-021 تعامل برقرار نمایند.