ارائه خدمات کسب و کارهای نوپای فاوا

کد :13061714000
نهاد متولی: سازمان فناوری اطلاعات ایران/ معاونت سیاست گذاری و توسعه اقتصاد دیجیتال

سامانه ملی ایران نوآفرین  سامانه ‏ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور است تا امکان رشد و شکوفایی در این حوزه را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات موردنیاز ذینفعان اصلی این حوزه و یکپارچه‌سازی آنها، فراهم آورد.

این سامانه که به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور؛ راه‌‏اندازی شده‏ است ازین پس به ‏عنوان سکوی جامع کسب و کار نوپا ارائه خدمت خواهد نمود. سکوی مذکور ‌از طریق متمرکزسازی، یکپارچه‌ نمودن و تسهیل فرصت‌های دریافت خدمات و تسهیلات مختلف در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره، بازاریابی و سایر حوزه‏‌های حمایتی اقدامی موثر در توسعه زیست‏ بوم نوآفرینی، رشد پایدار اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حرکت کشور به سوی نوآوری و فناوری‌های نوین در کشور خواهد بود.

همچنین این سامانه در تلاش است طرح نوآفرین را که  تاریخ 1398/03/01 به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است عملیاتی نموده و دریافت خدمات مبتنی بر طرح فوق را برای جامعه نوآفرین کشور تسهیل نماید.

برخی از مأموریت‏های این سامانه:

  • ساده ‌سازی، ایجاد شفافیت و یکپارچه‌سازی فرآیند ارائه خدمات
  • تسهیل سرمایه‌گذاری در شرکت های نوپا و ارائه مشوق‌ها به آنها
  • تسهیل ارتباط فعالان حوزه کارآفرینی با مراکز دانشگاهی، علمی تحقیقاتی و مراکز رشد
  • ایجاد و تشویق کسب وکارهای نوآور وخلاق

شناسنامه خدمت

سطح خدمت: ملی
نوع خدمت: خدمت به کسب و کارها (G2B)
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع مخاطبین: استارت آپ‌ها ، شرکت‌های نوپا
نحوه آغاز خدمت: تقاضای درخواست کننده
متوسط مدت زمان ارايه خدمت: 1 هفته
زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال): تمام ایام سال
زمان درخواست خدمت و مکان اخذ خدمت: در هر زمان و هر مکان
هزینه خدمت و شیوه واریز هزینه: رایگان
مدارک مورد نیاز: فرم های دستگاه، مستندات مربوط به معرفی کسب و کار

فرآیندها


1.       مراجعه به میز خدمت سازمان : برای آشنایی به خدمات ایران نوآفرین و نحوه استفاده از آن متقاضی باید به میز خدمت سازمان به نشانی https://ito.gov.ir/fa/noafarin مراجعه نماید.

2.      مراجعه به درگاه ایران نوآفرین: بعد از مطالعه شرایط و ضوابط دریافت خدمت، متقاضی می­تواند به درگاه ارائه دهنده خدمت به نشانی https://irannoafarin.ir/  مراجعه نماید.

3.     تکمیل و ارسال فرم ثبت­ نام: متقاضی بعد از مراجعه به درگاه مذکور، اقدام به ثبت­نام می­نماید. متقاضی باید تمام مشخصات درخواستی را تکمیل نماید. در حین فرآیند ثبت­نام ایمیل اعلام شده و شماره همراه اعلام شده از طریق مکانیزم­های OTP احراز هویت می­شوند.

4.      احراز هویت از طریق وب سرویس: در حال حاضر احراز هویت از طریق وب سرویس شاهکار صورت می­پذیرد و شماره تماس اعلام شده توسط متقاضی از طریق وب سرویس احراز هویت می­شود.

5.     بررسی درخواست توسط کارشناسان ایران نوآفرین: در این مرحله درخواست متقاضی توسط کارشناسان پشتیبانی ایران نوآفرین بررسی می­شود و در صورت مورد تایید بودن، هویت وی به عنوان یکی از هویت­های مورد تایید ایران نوآفرین تایید می­شود.

6.      تخصیص شناسه نوآفرین: در نهایت و بعد از تایید هویت متقاضی شناسه ایران نوآفرین به وی توسط سامانه تخصیص می­یابد.

تخصیص شناسه نوآفرین

1.       دریافت شناسه نوآفرین: چنانچه شرکتی درخواست مشارکت در این طرح را داشته باشد حتما باید شناسه نوآفرین داشته باشد. از همین رو فرایند تخصیص شناسه نوآفرین باید توسط شرکت طی بشود.

2.      تکمیل فرم درخواست همکاری بوم واره: بعد از دریافت شناسه مطابق با طرح­های معرفی شده در سامانه ایران نوآفرین متقاضی نسبت به دریافت تمپلیت تفاهم­نامه و تکمیل آن اقدام می­نماید.

3.     برگزاری جلسه با معاونت سیاست گذاری و توسعه اقتصاد دیجیتال: در صورت نیاز هماهنگی­های لازم جهت برگزاری جلسه انجام خواهد شد. بعد از برگزاری جلسه و بررسی ظرفیت­های شرکت و سازمان توسط طرفیت تصمیم­گیری در خصوص نحوه ادامه همکاری صورت می­پذیرد.

4.      امضای تفاهم نامه: بعد از انجام توافق بین طرفین بر اساس مبلغ تسهیلات،نحوه ارائه تسهیلات توسط سازمان فناوری اطلاعات و نحوه ارائه خدمات توسط شرکت ارائه دهنده خدمت، تفاهم نامه کاری بین طرفیت امضا میشود.

امضای تفاهم نامه ارائه خدمت در نوآفرین

1.       ورود به سامانه  : در صورتی که متقاضی نسبت به دریافت شناسه نوآفرین و نام کاربری و کلمه عبور اقدام کرده باشد، برای دریافت خدمات از سامانه ایران نوآفرین باید در سامانه وارد شود. در غیر این صورت باید فرایند تخصیص شناسه نوآفرین را طی نماید.

2.      بررسی خدمات بوم واره: متقاضی بعد از ورود به سامانه به قسمت خدمات بوم واره مراجعه می­نماید. در این قسمت، می­تواند لیستی از تمام خدمات قابل ارائه را بررسی نماید. بعد از بررسی خدمات متقاضی خدمتی که مورد نیازش هست را انتخاب می­نماید.

3.     انتخاب خدمت مورد نظر: متقاضی بعد از انتخاب خدمت بر روی گزینه دریافت خدمت کلیک می­نماید.

4.      ارجاع به صفحه خدمت: متقاضی بعد از کلیک بر روی دریافت خدمت، به صفحه طراحی شده برای دریافت خدمت مراجعه می­نماید. در این صفحه اطلاعات کافی در خصوص خدمت مورد نظر وجود دارد.

5.     وارد کردن شناسه نوآفرین: در صفحه خدمت در درگاه ارائه دهنده خدمت، از متقاضی خواسته می­شود که شناسه نوآفرین را وارد نماید.

6.      احراز هویت فرد: بعد از وارد نمودن شناسه نوآفرین سامانه مربوطه کد نوآفرین را از طریق وب سرویس به سامانه ایران نوآفرین ارسال می­نماید. این سامانه از طریق مکانیزم OTP با شماره تماس احراز هویت شده متقاضی ، نسبت به احراز هویت وی اقدام می­نماید.

7.     ارسال احراز هویت موفق: در صورتی که احراز هویت متقاضی موفق باشد، سامانه ایران نوآفرین اطلاعات مورد نیاز را به درگاه خدمت دهنده ارسال می­نماید.

8.     تکمیل فرآیند ثبت نام: در صورتی که نیاز به اخذ اطلاعات دیگر از متقاضی خدمت، برای ارائه خدمت باشد، ارائه دهنده خدمت، فرم­های مربوطه را به متقاضی نمایش می­دهد و متقاضی باید این اطلاعات را تکمیل نماید.

9.      تکمیل فرم های ثبت درخواست سرویس: متقاضی نسبت به تکمیل فرم­های درخواستی اقدام می ورزد و درخواست خود را تکمیل می­نماید.

10.    فعال سازی خدمت: ارائه دهنده خدمت، خدمت مورد درخواست متقاضی را برای وی فعال می­نماید.

11.    ارسال اطلاعات به ایران نوآفرین: شرکت ارائه دهنده خدمت، اطلاعات نتیجه فعال­سازی خدمت را از طریق وب سرویس به سامانه ایران نوآفرین ارسال می­نماید.

12.بروزرسانی پروفایل متقاضی: بعد از دریافت اطلاعات از ارائه دهنده خدمت، سامانه ایران نوآفرین نسب به بروزرسانی پروفایل خدمت گیرنده اقدام می­نماید

دریافت خدمت از نوآفرین

شرایط خدمت

  1. عمر کمتر از سه سال
  2. محدود بودن سرمایه اولیه (در سال 98 250 میلیون تومان تعیین شده است)
  3. محدود بودن درآمد در سال (در سال 98 کمتر از 500 میلیون تومان تعیین شده است)
  4. مؤسسین و صاحبان سهام نسبت به توزیع سود اقدام نکنند و با رعایت قانون تجارت به حساب افزایش سرمایه شرکت منظور نمایند و دریافتی ماهانه آن‌ها از سه برابر حقوق و دستمزد سالیانه کارگران مشمول قانون کار بیشتر نباشد 

ساختار سازمانی

سوالات متداول

به شماره تلفن و آدرس ایمیل خود دسترسی ندارم تا نام کاربری خود را تایید کنم.

از قسمت ثبتنام در سایت، مجددا با آدرس ایمیل دیگر، ثبتنام نمایید. توجه کنید که به آدرس ایمیل جدید اعلامی، دسترسی داشته باشد. از این پس ، نام کاربری شما، آدرس ایمیل جدید اعلامی شما خواهد بود.

در هنگام ثبتنام با پیغام "شماره تلفن مد نظر شما قبلا ثبت نام کرده است" مواجه میشوم.

در صورتی که اطلاعات خود را بطور صحیح وارد میکنید، امکان دارد شخصی قبلا با کدملی و شماره همراه شما ثبتنام کرده باشد.

در هنگام ثبتنام با پیغام "اطلاعات شماره ملی و شماره همراه وارد شده مطابقت ندارد" مواجه میشوم.

برای ثبتنام در سایت لازم است شماره همراه وارد شده به نام شخصی باشد که کد ملی وی وارد میشود، دقت نمایید اطلاعات وارد شده صحیح باشند.

در هنگام تکمیل فرمهای سایت با پیغام "نام و نام خانوادگی وارد شده با کد ملی مطابقت ندارد" مواجه میشوم.

توجه کنید که اطلاعات خود را دقیقا مطابق رسمالخط کارت ملی خود وارد نموده و از کیبورد فارسی استفاده مینمایید

در هنگام تکمیل فرمهای سایت با پیغام " پاسخی از سامانه ثبت احوال دریافت نشد. لطفا مجددا اقدام نمایید" مواجه میشوم.

در آن لحظه ارتباط با سرویس ثبت احوال قطع میباشد، لطفا مجددا تلاش نمایید و در صورت مواجه شدن مجدد با این پیغام، در زمان دیگری امتحان نمایید.

در هنگام تکمیل فرمهای سایت با پیغام " خطای ارتباط با سرویس پست- لطفا کدپستی را به درستی وارد نمایید" مواجه میشوم.

در قسمت کدپستی و آدرس، لازم است اطمینان حاصل نمایید تا کدپستی صحیح خود را وارد میکنید

-میخواهم برخی از موارد پروفایل خود را اصلاح نمایم.

پس از ورود به سایت، از منو، گزینه "تغییر پروفایل" را انتخاب نمایید.

ایمیل یا پیامک تایید نام کاربری برای من نیامده است.

پاسخ: از قسمت ثبتنام در سایت، مجددا با آدرس ایمیل دیگر، ثبتنام نمایید. توجه کنید که به آدرس ایمیل جدید اعلامی، دسترسی داشته باشید و از این پس ، نام کاربری شما، آدرس ایمیل جدید اعلامی شما خواهد بود.

-نام کاربری خود را تایید کردهام، اما در سایت نمیتوانم وارد شوم.

پاسخ: از گزینه "فراموشی رمز عبور" استفاده نمایید.

اطلاعات تماس


تلفن: تماس در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۴:۳٠ ٠۲۱-۸۸۱۱۵۳۷۸ ٠۲۱-۸۴۸٠۲٠۶۱
پست الکترونیکی: irannoafarin@ito.gov.ir
آدرس: تهران-خ ولیعصر-بالاتر از میرداماد- کوچه یزدان پناه- پلاک ۸۹- ساختمان شماره ۲ سازمان فناوری اطلاعات ایران

نظرسنجی مخاطبین


مخاطب محترم، پرسشنامه زير جهت دريافت نظرات شما تهيه گرديده است. خواهشمند است با مطالعه و پاسخگويی مناسب ما را در جهت بهبود مستمر و ارائه بهتر خدمات ياری نماييد. همچنین بزودی ارزیابی نظرات مخاطبین به صورت عمومی در این بخش ارائه خواهد شد

شروع نظرسنجی خدمت نتایج نظرسنجی خدمت