
ارائه خدمات کسب و کارهای نوپای فاوا
کد :13061714000نهاد متولی: سازمان فناوری اطلاعات ایران/ معاونت سیاست گذاری و توسعه اقتصاد دیجیتال
سامانه ملی ایران نوآفرین سامانه ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور است تا امکان رشد و شکوفایی در این حوزه را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات موردنیاز ذینفعان اصلی این حوزه و یکپارچهسازی آنها، فراهم آورد.
این سامانه که به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، سازمان نظام صنفی رایانهای کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور؛ راهاندازی شده است ازین پس به عنوان سکوی جامع کسب و کار نوپا ارائه خدمت خواهد نمود. سکوی مذکور از طریق متمرکزسازی، یکپارچه نمودن و تسهیل فرصتهای دریافت خدمات و تسهیلات مختلف در حوزههای نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره، بازاریابی و سایر حوزههای حمایتی اقدامی موثر در توسعه زیست بوم نوآفرینی، رشد پایدار اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حرکت کشور به سوی نوآوری و فناوریهای نوین در کشور خواهد بود.
همچنین این سامانه در تلاش است طرح نوآفرین را که تاریخ 1398/03/01 به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است عملیاتی نموده و دریافت خدمات مبتنی بر طرح فوق را برای جامعه نوآفرین کشور تسهیل نماید.
برخی از مأموریتهای این سامانه:
- ساده سازی، ایجاد شفافیت و یکپارچهسازی فرآیند ارائه خدمات
- تسهیل سرمایهگذاری در شرکت های نوپا و ارائه مشوقها به آنها
- تسهیل ارتباط فعالان حوزه کارآفرینی با مراکز دانشگاهی، علمی تحقیقاتی و مراکز رشد
- ایجاد و تشویق کسب وکارهای نوآور وخلاق
شناسنامه خدمت
سطح خدمت: | ملی |
نوع خدمت: | خدمت به کسب و کارها (G2B) |
ماهیت خدمت: | حاکمیتی |
نوع مخاطبین: | استارت آپها ، شرکتهای نوپا |
نحوه آغاز خدمت: | تقاضای درخواست کننده |
متوسط مدت زمان ارايه خدمت: | 1 هفته |
زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال): | تمام ایام سال |
زمان درخواست خدمت و مکان اخذ خدمت: | در هر زمان و هر مکان |
هزینه خدمت و شیوه واریز هزینه: | رایگان |
مدارک مورد نیاز: | فرم های دستگاه، مستندات مربوط به معرفی کسب و کار |
فرآیندها
1. مراجعه به میز خدمت سازمان : برای آشنایی به خدمات ایران نوآفرین و نحوه استفاده از آن متقاضی باید به میز خدمت سازمان به نشانی https://ito.gov.ir/fa/noafarin مراجعه نماید.
2. مراجعه به درگاه ایران نوآفرین: بعد از مطالعه شرایط و ضوابط دریافت خدمت، متقاضی میتواند به درگاه ارائه دهنده خدمت به نشانی https://irannoafarin.ir/ مراجعه نماید.
3. تکمیل و ارسال فرم ثبت نام: متقاضی بعد از مراجعه به درگاه مذکور، اقدام به ثبتنام مینماید. متقاضی باید تمام مشخصات درخواستی را تکمیل نماید. در حین فرآیند ثبتنام ایمیل اعلام شده و شماره همراه اعلام شده از طریق مکانیزمهای OTP احراز هویت میشوند.
4. احراز هویت از طریق وب سرویس: در حال حاضر احراز هویت از طریق وب سرویس شاهکار صورت میپذیرد و شماره تماس اعلام شده توسط متقاضی از طریق وب سرویس احراز هویت میشود.
5. بررسی درخواست توسط کارشناسان ایران نوآفرین: در این مرحله درخواست متقاضی توسط کارشناسان پشتیبانی ایران نوآفرین بررسی میشود و در صورت مورد تایید بودن، هویت وی به عنوان یکی از هویتهای مورد تایید ایران نوآفرین تایید میشود.
6. تخصیص شناسه نوآفرین: در نهایت و بعد از تایید هویت متقاضی شناسه ایران نوآفرین به وی توسط سامانه تخصیص مییابد.
1. دریافت شناسه نوآفرین: چنانچه شرکتی درخواست مشارکت در این طرح را داشته باشد حتما باید شناسه نوآفرین داشته باشد. از همین رو فرایند تخصیص شناسه نوآفرین باید توسط شرکت طی بشود.
2. تکمیل فرم درخواست همکاری بوم واره: بعد از دریافت شناسه مطابق با طرحهای معرفی شده در سامانه ایران نوآفرین متقاضی نسبت به دریافت تمپلیت تفاهمنامه و تکمیل آن اقدام مینماید.
3. برگزاری جلسه با معاونت سیاست گذاری و توسعه اقتصاد دیجیتال: در صورت نیاز هماهنگیهای لازم جهت برگزاری جلسه انجام خواهد شد. بعد از برگزاری جلسه و بررسی ظرفیتهای شرکت و سازمان توسط طرفیت تصمیمگیری در خصوص نحوه ادامه همکاری صورت میپذیرد.
4. امضای تفاهم نامه: بعد از انجام توافق بین طرفین بر اساس مبلغ تسهیلات،نحوه ارائه تسهیلات توسط سازمان فناوری اطلاعات و نحوه ارائه خدمات توسط شرکت ارائه دهنده خدمت، تفاهم نامه کاری بین طرفیت امضا میشود.
1. ورود به سامانه : در صورتی که متقاضی نسبت به دریافت شناسه نوآفرین و نام کاربری و کلمه عبور اقدام کرده باشد، برای دریافت خدمات از سامانه ایران نوآفرین باید در سامانه وارد شود. در غیر این صورت باید فرایند تخصیص شناسه نوآفرین را طی نماید.
2. بررسی خدمات بوم واره: متقاضی بعد از ورود به سامانه به قسمت خدمات بوم واره مراجعه مینماید. در این قسمت، میتواند لیستی از تمام خدمات قابل ارائه را بررسی نماید. بعد از بررسی خدمات متقاضی خدمتی که مورد نیازش هست را انتخاب مینماید.
3. انتخاب خدمت مورد نظر: متقاضی بعد از انتخاب خدمت بر روی گزینه دریافت خدمت کلیک مینماید.
4. ارجاع به صفحه خدمت: متقاضی بعد از کلیک بر روی دریافت خدمت، به صفحه طراحی شده برای دریافت خدمت مراجعه مینماید. در این صفحه اطلاعات کافی در خصوص خدمت مورد نظر وجود دارد.
5. وارد کردن شناسه نوآفرین: در صفحه خدمت در درگاه ارائه دهنده خدمت، از متقاضی خواسته میشود که شناسه نوآفرین را وارد نماید.
6. احراز هویت فرد: بعد از وارد نمودن شناسه نوآفرین سامانه مربوطه کد نوآفرین را از طریق وب سرویس به سامانه ایران نوآفرین ارسال مینماید. این سامانه از طریق مکانیزم OTP با شماره تماس احراز هویت شده متقاضی ، نسبت به احراز هویت وی اقدام مینماید.
7. ارسال احراز هویت موفق: در صورتی که احراز هویت متقاضی موفق باشد، سامانه ایران نوآفرین اطلاعات مورد نیاز را به درگاه خدمت دهنده ارسال مینماید.
8. تکمیل فرآیند ثبت نام: در صورتی که نیاز به اخذ اطلاعات دیگر از متقاضی خدمت، برای ارائه خدمت باشد، ارائه دهنده خدمت، فرمهای مربوطه را به متقاضی نمایش میدهد و متقاضی باید این اطلاعات را تکمیل نماید.
9. تکمیل فرم های ثبت درخواست سرویس: متقاضی نسبت به تکمیل فرمهای درخواستی اقدام می ورزد و درخواست خود را تکمیل مینماید.
10. فعال سازی خدمت: ارائه دهنده خدمت، خدمت مورد درخواست متقاضی را برای وی فعال مینماید.
11. ارسال اطلاعات به ایران نوآفرین: شرکت ارائه دهنده خدمت، اطلاعات نتیجه فعالسازی خدمت را از طریق وب سرویس به سامانه ایران نوآفرین ارسال مینماید.
12.بروزرسانی پروفایل متقاضی: بعد از دریافت اطلاعات از ارائه دهنده خدمت، سامانه ایران نوآفرین نسب به بروزرسانی پروفایل خدمت گیرنده اقدام مینماید
شرایط خدمت
- عمر کمتر از سه سال
- محدود بودن سرمایه اولیه (در سال 98 250 میلیون تومان تعیین شده است)
- محدود بودن درآمد در سال (در سال 98 کمتر از 500 میلیون تومان تعیین شده است)
- مؤسسین و صاحبان سهام نسبت به توزیع سود اقدام نکنند و با رعایت قانون تجارت به حساب افزایش سرمایه شرکت منظور نمایند و دریافتی ماهانه آنها از سه برابر حقوق و دستمزد سالیانه کارگران مشمول قانون کار بیشتر نباشد
ساختار سازمانی
سوالات متداول
به شماره تلفن و آدرس ایمیل خود دسترسی ندارم تا نام کاربری خود را تایید کنم.
از قسمت ثبتنام در سایت، مجددا با آدرس ایمیل دیگر، ثبتنام نمایید. توجه کنید که به آدرس ایمیل جدید اعلامی، دسترسی داشته باشد. از این پس ، نام کاربری شما، آدرس ایمیل جدید اعلامی شما خواهد بود.
در هنگام ثبتنام با پیغام "شماره تلفن مد نظر شما قبلا ثبت نام کرده است" مواجه میشوم.
در صورتی که اطلاعات خود را بطور صحیح وارد میکنید، امکان دارد شخصی قبلا با کدملی و شماره همراه شما ثبتنام کرده باشد.
در هنگام ثبتنام با پیغام "اطلاعات شماره ملی و شماره همراه وارد شده مطابقت ندارد" مواجه میشوم.
برای ثبتنام در سایت لازم است شماره همراه وارد شده به نام شخصی باشد که کد ملی وی وارد میشود، دقت نمایید اطلاعات وارد شده صحیح باشند.
در هنگام تکمیل فرمهای سایت با پیغام "نام و نام خانوادگی وارد شده با کد ملی مطابقت ندارد" مواجه میشوم.
توجه کنید که اطلاعات خود را دقیقا مطابق رسمالخط کارت ملی خود وارد نموده و از کیبورد فارسی استفاده مینمایید
در هنگام تکمیل فرمهای سایت با پیغام " پاسخی از سامانه ثبت احوال دریافت نشد. لطفا مجددا اقدام نمایید" مواجه میشوم.
در آن لحظه ارتباط با سرویس ثبت احوال قطع میباشد، لطفا مجددا تلاش نمایید و در صورت مواجه شدن مجدد با این پیغام، در زمان دیگری امتحان نمایید.
در هنگام تکمیل فرمهای سایت با پیغام " خطای ارتباط با سرویس پست- لطفا کدپستی را به درستی وارد نمایید" مواجه میشوم.
در قسمت کدپستی و آدرس، لازم است اطمینان حاصل نمایید تا کدپستی صحیح خود را وارد میکنید
-میخواهم برخی از موارد پروفایل خود را اصلاح نمایم.
پس از ورود به سایت، از منو، گزینه "تغییر پروفایل" را انتخاب نمایید.
ایمیل یا پیامک تایید نام کاربری برای من نیامده است.
پاسخ: از قسمت ثبتنام در سایت، مجددا با آدرس ایمیل دیگر، ثبتنام نمایید. توجه کنید که به آدرس ایمیل جدید اعلامی، دسترسی داشته باشید و از این پس ، نام کاربری شما، آدرس ایمیل جدید اعلامی شما خواهد بود.
-نام کاربری خود را تایید کردهام، اما در سایت نمیتوانم وارد شوم.
پاسخ: از گزینه "فراموشی رمز عبور" استفاده نمایید.
قوانین و اسناد بالادستی
آمار
عنوان | توضیحات | تعداد |
---|---|---|
تعداد مورد درخواست خدمت | این شاخص بر اساس تعداد درخواست های ثبت شده در سامانه می باشد. | 659 |
تعداد مورد درخواست خدمت | این شاخص بر اساس تعداد ثبت نام ها در سامانه نوآفرین برای اخذ کد نوآفرین می باشد. | 2000 |
تعداد تولید خدمت | این شاخص بر اساس تعداد مواردی که مدارک آنها تکمیل بوده و مورد تایید اولیه قرار گرفته اند در نظر گرفته شد است. | 462 |
تعداد تولید خدمت | این شاخص بر اساس تعداد کد نوآفرین صادره شده توسط سازمان ارائه شده است. | 1336 |
تعداد تحویل خدمت | این شاخص بر اساس تعداد سرویس های اضافه شده به خدمت بوم واره ارائه شده است. | 2 |
تعداد پشتیبانی خدمت | این شاخص بر اساس تعداد تیکت ها و تماس های پاسخ داده شده ارائه شده است. | 1800+500 |
اطلاعات تماس
تلفن: تماس در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۴:۳٠ ٠۲۱-۸۸۱۱۵۳۷۸ ٠۲۱-۸۴۸٠۲٠۶۱
پست الکترونیکی: irannoafarin@ito.gov.ir
آدرس: تهران-خ ولیعصر-بالاتر از میرداماد- کوچه یزدان پناه- پلاک ۸۹- ساختمان شماره ۲ سازمان فناوری اطلاعات ایران
نظرسنجی مخاطبین
مخاطب محترم، پرسشنامه زير جهت دريافت نظرات شما تهيه گرديده است. خواهشمند است با مطالعه و پاسخگويی مناسب ما را در جهت بهبود مستمر و ارائه بهتر خدمات ياری نماييد. همچنین بزودی ارزیابی نظرات مخاطبین به صورت عمومی در این بخش ارائه خواهد شد
شروع نظرسنجی خدمت نتایج نظرسنجی خدمت